فرماندار شهرستان تفت در جلسه مشترك انجمن كتابخانه هاي عمومي و كميته سند نهضت مطالعه مفيد اين شهرستان گفت: هدف اصلي جلسات انجمن كتابخانه هاي عمومي بايد در راستاي ايجاد انگيزه براي فرهنگ كتاب و كتابخواني باشد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان تفت،ابوالقاسم دهقان در اين جلسه كه صبح امروز با حضورمدیركل كتابخانه های عمومی استان، سرپرست اداره كتابخانه های عمومي شهرستان و ساير اعضاي انجمن برگزار شد، ضمن تشكر ازمسئولان استانی و شهرستانی گفت: ما دراین جلسات باید فقط بدنبال ایجاد انگیزه در افراد به سمت كتابخوانی و مطالعه مفید باشیم.

فرماندار شهرستان تفت با بیان اینكه متاسفانه كتاب بعنوان یك رسانه مكتوب نتوانسته است خودش برای خودش تبلیغ نماید گفت:ولی گاهگاهی یك كتاب مثل كتاب ارزشمند دا در مورد دفاع مقدس می تواند تبلیغ كننده و خواننده فراوانی را بخود جلب نماید.

رئيس انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان تفت تاكيدات رهبر معظم انقلاب مبني بر گسترش فرهنگ كتاب و كتابخواني و  نقش و جايگاه ارزنده بسيج در پشتيباني و حمايت از برنامه ها و امور فرهنگي بويژه در طول دفاع مقدس را يادآور و افزود: همه باید تلاش نماییم تا زمینه كتابخوانی را برای همه اقشار فراهم نماییم. وی افزود:بهترین مكان و بهترین امكانات باید برای مساجد و كتابخانه ها ایجاد شود تا انگیزه و عشق در مورد عبادت و بالابردن آگاهیها و مطالعه مفید بیشتر شود و ما بازخورد خوبی از كتابخوانی داشته باشیم.

مدیر كل كتابخانه های استان هم در این جلسه با تاكید بر اینكه عضوگیری كتابخانه ها باید پایدار باشد افزود:این پایداری عضویت از اهمیت خاصی برخوردار است و ما باید كودكانمان را با عضویت در كتابخانه ها و ماندگاری آن به مقوله كتاب و كتابخوانی تشویق نماییم. وی به سرانه كتاب و كتابخانه در استان اشاره كرد و افزود:سرانه كتاب در استان 6/1 می باشد كه در كشور رتبه اول و در بحث سرانه عضویت رتبه دوم و در زمینه متراژ كتابخانه در كشور رتبه اول را دارا می باشیم كه در كشوربه ازای هر 9 هزارنفر یك كتابخانه و در استان یزد به ازای هر 6هزار نفر یك كتابخانه وجود دارد. پارسائیان از مسئول اداره كتابخانه های شهرستان تفت خواست تا با عضویت رایگان در دهه مبارك فجر دانش آموزان را تشویق به كتابخوانی نمایند وبا برنامه ریزی این عضویتها را پایدار نگهدارند.

در اين جلسه زمین جهت احداث كتابخانه مركزی تفت بعنوان اولین شهرستان استان مصوب شد.در شهرستان تفت 7باب كتابخانه شهری و روستایی با84 هزار جلد كتاب و 1831 نفر عضو دایر می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا