بوقلمونهای بریان آمدند

تا انتخابات -1:یزدفردا "تا انتخابات "عنوان برگی جدید در یزدفردا خواهد بود که فردائیان می توانند در این برگ توصیه های خود برای انتخاب نمایندگان مجلس را به دیگر فردائیان منتقل نمایند و در جهت سهولت کاربران ما در این برگ نظراتی که در آن به نام افراد مرتبط نشود و به صورت کلی نظرات خود پیرامون انتخاب نماینده ای لایق و شایسته اشاره نمایندبا نام خود افراد و یا بی نام منتشر خواهیم نمود و البته شرط همیشگی یزدفردا برای انتشار مطالب که ارسال نام و شماره تماس نویسندگان بود لحاظ نخواهد شد و با توجه به محتوای مطالب که حاوی نظرات نویسندگان در مورد شرایط و ویژگی های نماینده منتخب هر فرد است مطالب منتشر خواهد شد و امید واریم فرداییان در این برگ از یزدفردا نقطه نظرات خود در مورد این انتخاب سرنوشت ساز را منعکس نمایند و برگی باشد برای انعکاس نظرات جامعه که در قسمت نظرات خبر های منتشره در یزدفردا و یا در قسمت نظرات سایت می توانند برای ما ارسال نمایند .


وارده به یزدفردا "حسین غلامی:تعقل و تفکر از بزرگترین مواهب الهی است. هدیه ای که آیات فراوانی در شأن آن نازل گشته و احادیث زیادی به بزرگداشت آن پرداخته اند. ارمغان آسمانی که وجود آدمی را به گوهر تابناکی مبدل نموده و موجب تمایز او با سایر موجودات می گردد.


حال در این میان تعیین قیمت و ارزش برای تفکر و تعقل آدمی کاری به غایت ظاهر بینانه بوده و جاهلتر آن کسی است که عقل خود را به ارزانی در بازار دنیا دوستی برخی از سیاست بازان می فروشد.


در جوامع مدنی و دموکراتیک ,عرصه ی انتخابات ،زمینه و بستر جاری و ساری شدن آثار و برکات تفکر و تعقل را مهیا می سازد. اما گاه فعالان کارزار انتخابات به انحای مختلف دست به اعمالی می زنند که پیامد و آثار نهایی آن عقل و فکر را کنار زده و احساسات و پوچی را جایگزین آن ها می کنند.


دردناک تر آنجائی است که این فعالیت های پوچ گرایانه بیشتر از سوی نامزدانی سر می زند که لقب روشنفکری را با خود به یدک می کشند.


این افراد معلوم الحال با کت و شلواری تیره ، عینکی فوتوکرومیک،لبخندی کوچک و نگاهی رو به افق ، ظاهر روشنفکران را به خود می گیرند اما رفتارشان به گونه ای است که بدون تردید امی ترین افراد نیز از انجام دادن این کارهای عوام فریبانه شرمگین می شوند


از تکراری ترین گونه ی این واکنش ها ،می توان به پدیده ی ناهنجار ولیمه دادن اشاره کرد.


همه ی ما بر خلاف میل باطنی خود،شاهد گسترش این رفتار شرم آور و غیر اخلاقی در متن انتخابات هستیم.


انتخاباتی که خون بهای رشادت ها و ایثارگری این مردم شریف در طول پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و نیز پایداری غیور مردان و شیر زنان ایرانی در برابر تهدیدات خارجی است ، امروزه جولانگاه ولیمه دهندگان و غذا پخش کنندگان گشته که به سبب آن انتخابی که قرار بود معیارش تقوا ، سابقه ی اجرائی و علمی و... باشد ،اینک تنها معیار و ملاک آن طعم و بوی غذاهای تبلیغاتی است.


این نامزدان به ظاهر دلسوز و در باطن مرید نفس در قبال این بوقلمون های بریان ,... ، مطالبات و خواسته هایی از مردم دارند . خواسته هایی که محقق شدن آنها آینده ی چهار ساله ی بوم و بر عزیزمان را رقم خواهد زد.


چند روزی است اخبار سفره های رنگارنگ و لقمه های چرب و نرم تبلیغاتی در حوزه انتخابیه طبس وفردوس به گوش می رسد .


شنیده ها حاکی از آن است که یکی از نامزدهای به اصطلاح مدعی!! به منظور جذب آرای مناطق مختلف، بزرگان و زعمای قوم مخصوصا ازجوانان پذیرائی نموده و پس از صرف ماکولات دست بیعت خود را به سویشان دراز نموده تا بتواند از این طریق رای مردم بی نوای حوزه انتخابیه را به دست آورده و بعدها اصطلاحا به ریش آنها بخندد.


ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که وقتی فردی برای اثبات لیاقت و شایستگی خود از عنصری به نام شام دادن وهدایااستفاده می کند ،اگر انتخاب گردد فردا برای ارائه ی گزارش عملکرد خود نیز شام خواهد دارد و بار دیگر به منظور رفع ابهامی ، برای چند صدمین بار شام خواهد دارد و...


توصیه ی ملت به عوام فریبان دنیای سیاست ،بازگشت به مسیر صداقت و پرهیز از اعمال عوام فریبانه می باشد ،مردم از نامه نگاری های بیهوده، قلم بر دست گرفتن و عکس انداختن ها ،به افق نگریستن ها، کفن پوشیدن ها و علی الخصوص ولیمه دادن ها بیزار بوده و تنها خواسته ی ایشان از کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ،سابقه ی اجرائی و عملکرد آنهاست و آنچه که امروزه بیش از پیش فقدان آن احساس می شود حضور فعال و روشنگرانه ی خواص ، اهالی فرهنگ ،افراد ذی نفوذ ،چهره های مطرح ،معتمدین اجتماعی در بین آحاد ملت به منظور هدایت ایشان به مسیری متقن و آماده سازی بستر ،برای پیشرفت وطن عزیزمان می باشد.


فلذا برای خلع ید قشر عوام فریب و ولیمه در دستان از تعیین سرنوشت مردم ،بایستی با نگاهی ژرف به گذشته و با وحدت و همدلی سدی مقابل رشد این فرصت طلبان ایجاد کرده و با انتخابی عقلانی موجبات آبادانی حوزه انتخابیه فردوس ،مخصوصا طبس عزیز را فراهم آوریم(ان شاءالله)

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا