رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:اوج فساد اقتصادی و رانت خواری در دولت دهم

یزدفردا:تابناک نوشت:

این دولت از ابتدا مسیر دیگری را رفت. مطرح کردن مسائلی چون قوم گرایی و توهین به اعتقادات فرهنگی و دینی، مسائلی چون اهانت به روحانیت و مسائل خلاف شرعی که صورت می گیرد، اینها همه نشان دهنده حرکتی غیر اصولگرایانه است که توسط دولت نهم و دهم دنبال شده است

علی عباسپور تهرانی فر در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه اقدامات دولت دهم با شعارهای اصولگرایی و عدالت محوری تطابق داشته است، گفت: دولت آقای احمدی نژاد و دار و دسته ای که با وی روی کار آمدند، خود را جدای از اصولگرایان می دانند و می گویند که ما مستقل آمده ایم و در عمل نشان داند که شاید در واقع نیز چنین باشد؛ اینها نه در بعد فرهنگی و نه در بعد قانون گرایی و نه در بعد تبعیت از ولایت فقیه، هیچ نشانه ای از اصولگرایی از خود نشان نداده اند.


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: این دولت تماما بر خلاف اهداف اصولگرایی حرکت کرده است. قبول نداشتن روحانیت و مباحث و مشکلات مختلف فرهنگی که به اعتقاد بنده بسیار حادتر از دولت های ششم و هفتم بوده است. الان نیز یک پدیده منحصر به فرد - نه تنها در کشور بلکه در سراسر جهان - رخ داده است و آن مصامحه است که در بعد اقتصادی شاهد هستیم. اگر چنین شرایطی در هر یک از کشورهای دنیا اتفاق می افتاد، مسئولین فورا استعفا می دادند. این دولت از نظر اقتصادی به هیچ عنوان بر اساس اصولگرایی و در جهت مبارزه با فساد پیش نرفته بلکه کاملا مخالف این جهت حرکت کرده و متاسفانه نتیجه آن وضعیتی است که شاهد آن هستیم و امیدواریم که با اقتدار قوه قضائیه مساله پیگیری شده و برخورد قاطع صورت گیرد.


این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه این دولت با کارهایی که انجام داده است به هیچ عنوان معرف اصولگرایی نیست، گفت: این دولت از ابتدا مسیر دیگری را رفت. مطرح کردن مسائلی چون قوم گرایی و توهین به اعتقادات فرهنگی و دینی، مسائلی چون اهانت به روحانیت و مسائل خلاف شرعی که صورت می گیرد، اینها همه نشان دهنده حرکتی غیر اصولگرایانه است که توسط دولت نهم و دهم دنبال شده است.


عباسپور با تاکید بر اینکه آقایان احمدی نژاد و مشایی در هم ذوب شده اند، گفت: حرکتهایی که توسط جریان انحرافی صورت می گیرد مورد تایید رئیس دولت است. هیچ تفکیکی بین این دو وجود ندارد و اگر دوگانگی وجود دارد، عنوان کنند تا دیگران هم بدانند.


وی با بیان اینکه در هر جامعه ای حرکت های غیر قانونی صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: این هوشیاری سیستم قضایی و بازرسی کشور است که بتواند تخلفات را کشف کرده و با آن برخورد کند. متاسفانه در دولت نهم و دهم بیشترین شعارها در مورد مبارزه با فساد عنوان می شود و به اقرار خود، با متهم کردن دیگران به فساد مالی و اقتصادی توانستند رای مردم را بگیرند،‌ در صورتی که اوج فساد اقتصادی و رانت خواری را در دولت دهم شاهد هستیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا