یزدفردا:نماينده ولي فقيه در سازمان جهاد كشاورزي استان يزد:توجه به مسائل شرعي و ذبح اسلامي بلدرچين اساس توسعه اين صنعت است


نماينده ولي فقيه در سازمان جهاد كشاورزي استان يزد با اشاره به اهميت پرورش بلدرچين در استان يزد گفت: يزد به عنوان اولين و بزرگترين توليدكننده بلدرچين در كشور، توجه به مسائل شرعي و ذبح اسلامي را در راس برنامه هاي خود قرار داده است.

حجه الاسلام علي محمد سلطاني با بيان اين خبر افزود: جهت سهولت و مناسب بودن كشتار بلدرچين در استان اقدام به احداث كشتارگاه مخصوص بلدرچين نموديم كه با استقبال خوبي هم از طرف سازمان جهاد كشاورزي و هم توليدكنندگان روبرو شديم.

اين منبع آگاه تاكيد كرد: براي انجام عمل ذبح شرعي وبهداشتي بلدرچين در اين خصوص با آموزش عمل ذبح به ذابح، وي را در خصوص نحوه صحيح آن آشنا نموديم.

حجه الاسلام سلطاني تصريح كرد: به جز در استان يزد كه كشتارگاه تخصصي جهت اين امر احداث كرديم در منطقه عقدا هم كشارگاهي جهت ذبح شرعي بلدرچين احداث نموديم.

وي خاطر نشان ساخت: با توجه به ابعاد مختلف و گسترده پرورش بلدرچين در استان يزد و زمينه بسته بندي كردن اين صنعت بايد توجه به توسعه و پرورش آن در استان از اهميت بيشتري برخوردار شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا