اورژانسی ها کودک دوساله ای را به زندگی بازگرداندند.


وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا (قرآن کریم، سوره مائده)


به همت تکنسین های اورژانس 115 یزد، کودک دوساله ای احیا و به زندگی دوباره بازگشت.



صبح روز جمعه شانزدهم دی ماه، پرستاران یکی از درمانگاه های شهر یزد با 115 تماس گرفته و از وخامت حال یک کودک دوساله و کاهش سطح هوشیاری و بی حالی وی خبر دادند، تکنسین های منطقه 8 شهری اورژانس 115 به سرعت به محل اعزام شده و ضمن رویایی با ایست قلبی_ تنفسی کودک، سعی در ارائه ی امدادهای حیاتی به وی نمودند.

باوجود اقدام خانواده برای نجات جان کودک و رساندن وی به درمانگاه به علت عدم آگاهی پزشک و کادر درمانی درمانگاه از نحوه ی صحیح احیاء، جان کودک به خطر افتاده و وی رو به مرگ بوده است.

به نقل از عنایتی تکنسین اورژانس شاغل در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان، بعد از ده دقیقه ماساژ و لوله گذاری علائم حیاتی کودک شروع به بازگشت نموده و در زمان تحویل به بیمارستان از سطح هوشیاری قابل توجهی برخوردار بوده است.

سرکار خانم جعفری از واحد دیسپچ ستاد فرماندهی عملیات نیز ضمن هماهنگی با کد احیای بیمارستان شهدای کارگر، پیگیر وضعیت سلامتی این کودک بود.

آقایان اصغر غفاری و علی عنایتی رنجبر، تکنسین های این کد عملیاتی در ماموریت دیگری که منجر به بستری در بیمارستان شهدای کارگر شد، جویای احوال این کودک شده و متوجه بهبود کامل وی شدند. همچنین علت ایست قلبی و به خطر افتادن زندگی کودک، مصرف اشتباه یک دارو بیان شده است.


ضمن تبریک به این دو ناجی حیات، برای تک تک نیروهای عملیات اورژانس توفیق خدمت و سربلندی روزافزون را آرزومندیم.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا