به گزارش روابط عمومی شهرداری تفت، پس از انجام بررسی های لازم و مشاهده مشکلات ترافیکی در محدوده خروجی شهرک احرار به سمت شهرک جانبازان و خیابان شهید مطهری(ره) و تأمین هزینه های لازم، پروژه اصلاح هندسی این منطقه در دستور کار شهرداری قرار گرفت که پس از آزادسازی مسیر، عملیات این پروژه آغاز شد.

این پروژه که شامل احداث یک خیابان و یک میدان است با نظارت واحد فنی شهرداری از ابتدای مهرماه آغاز شده و تا کنون 60درصد پیشرفت فیزیکی داشته که پیش بینی می شود ابتدای اسفندماه به بهره برداری برسد.

بنا بر این گزارش تاکنون خاکبرداری، جدول گذاری، خاکریزی، بسترسازی و لایه ریزی این پروژه انجام شده و آسفالت آن نیز در حال انجام است که در ادامه، عملیات پیاده روسازی، روشنایی، فضای سبز و نصب تجهیزات ترافیکی نیز اجرا خواهد شد. هزینه این اقدام تا زمان بهره برداری نزدیک به 300 میلیون تومان خواهد بود.

همزمان با اجرای این پروژه کمیسیون نامگذاری شهرداری نیز با پیشنهاد نام خیابان 9دی و میدان بصیرت بخاطر گرامیداشت حماسه بزرگ 9دی 1388 که با بصیرت مثال زدنی مردم عزیز جمهوری اسلامی ایران رقم خورد اقدامات لازم را انجام داد که در نهایت به تصویب شورای محترم اسلامی شهر تفت رسید.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا