دکتر رامهرمزی مشاور عالی اداره کل تجهیزا ت پزشکی در اولین همایش " مبارزه با قاچاق تجهیزات پزشکی بر سه ویژگی اصیل بودن، کیفیت دار بودن و خدمات پس از فروش و گارانتی تحهیزات پزشکی تاکید کرد.

دکتر رامهرمزی ضمن بیان مطلب ف وق اظهارامیدواری کرد: در پایان این همایش نتایج بسیار مثبتی در نظارت  بر فرآیند تهیه و توزیع قانونی تجهیزات پزشکی در دارالعباده یزد داشته باشیم.

وی ضمن اشاره به اهمیت استفاده از تجهیزات پزشکی قانونی تصریح کرد: تجهیزات پزشکی وقتی قانونی تلقی می شوند که دارای محاسنی از جمله کیفیت، گارنتی  و اصیل باشد.

مشاور عالی اداره کل تجهیزا ت پزشکی وزارت متبوع ادامه داد: سعی داریم حداقل استانداردها مراجع معتبر علمی دنیا را برای کالاهای پزشکی احصاء کنیم.

وی تاکید کرد: بهترین وسایل پزشکی در بهترنی شرایط ممکن و با مناسب ترین قیمت می بایست به دست مصرف کننده برسد و لذا سازمانهای بیمه گر باید پوشش بیمه ای در این خصوص داشته باشند.

وی با تاکید بر این مطلب که تمام تلاش ما در این است که به استانداردهای جهانی نزدیک شویم  گفت: الحمدالله از نظر تامین تجهیزات پزشکی نظام سلامت به قوت، شدت و حدت خود به کار خود ادامه می دهد و مشکل خاصی در این خصوص نداریم و نخواهیم داشت.

دکتر رامهرمزی در ادامه اذعان داشت: دغدغه اصلی در زمینه تجهیزات پزشکی در چندسال اخیر بحث تهیه و توزیع غیرقانونی تجهیزات پزشکی مصرفی و نیمه مصرفی است که به فضل خداوند با نگاه دولت محترم و با اجرای دستوالعمل مبارزه با قاچاق کالا در زمینه تجهیزات پزشکی این مشکلات کاهش یافته اشت.

وی افزودک در زمینه تجهیزات پزشکی سرمایه ای با توجه به ماهیتش مشکل قاچاق نداریم ولی در تجهیزات پزشکی مصرفی و نیمه مصرفی به ویژه اقلام ارتوپدی به لحاظ حجم  و حساسیت کالا مشکلاتی داریم که این مهم همت جمعی را اقتضا  می کند تا در کل کشور این مسئله حل شود. 

مشاور عالی اداره کل تجهیزا ت پزشکی وزارت متبوع در پایان به توجه و دقت به مواردی همچون، تاریخ ساخت، نام کمپانی، مدل دستگاه و شماره سریال تجهیزات پزشکی جهت شناسایی کالای قاچاق تاکید کرد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا