آغاز به کار فعالیت مالی اوقاف با سیستم مکانیزه و اتوماتیک

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان یزد از آغاز به کار بخش مالی سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه استان یزد خبر داد.


حجت الاسلام حاتمی با اعلام این خبر گفت: از این پس کلیه اسناد حسابداری اوقاف به صورت اتوماتیک و بدون دخالت کاغذ صادر می شوند.

وی از مزایای این بخش سامانه به نظارت دقیق بر نحوه هزینه در حوزه موقوفات و امامزادگان اشاره کرد و گفت: به محض واریز اجاره موقوفات، این اعتبارات طبق نیات واقفین در حساب های جداگانه نگهداری و فقط جهت اجرای این نیات قابل برداشت می باشند.

حاتمی افزود: این امر در مراحل مختلف مورد نظارت و بازرسی قرار می گیرد و در نتیجه موجب اطمینان از اجرای نیات واقفین و شفافیت مالی اوقاف می شود.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان یزد از ثبت بیش از50 نیت واقف در این سامانه خبرداد و بیشترین نیات واقفین یزدی را به ترتیب تعزیه داری و روضه خوانی،اطعام د رماه محرم و صفر و رمضان و همچنین احداث مساجد و حسینیه وهزینه های مربوط به آن عنوان کرد.

وی از مردم و مسئولین استان دعوت کرد تا در نمایشگاهی که در هفته وقف برگزار می شود از سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه استان بازدید نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا