رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یزد از برپایی همایش "مبارزه با قاچاق تجهیزات پزشکی" مورخ 21 دی ماه جاری در محل سالن شهید علیزاده مجتمع آموزشی و پژوهشی حضرت امام رضا (ع) دانشگاه متبوع خبرداد.

مهندس محمد باغستانی دبیر علمی این همایش  ضمن بیان مطلب فوق هدف از برگزاری این همایش را مبارزه با قاچاق تجهیزات پزشکی عنوان و اظهارداشت: مدیریت ویژه اجرای دستورالعمل مبارزه با قاچاق تجهیزات پزشکی، مبارزه با تولید و عرضه تجهیزات پزشکی غیرمجاز در سطح استان یزد به منظور افزایش سطح سلامت جامعه از طریق نظارت صحیح بر چرخه تولید و توزیع تجهیزات پزشکی و در نهایت حمایت ازتولیدات داخلی از دیگر اهداف این همایش است.

مهندس باغستانی در ادامه یادآور شد: تشریح عواقب استفاده از تجهیزات پزشکی قاچاق، دستورالعمل مبارزه با  قاچاق کالا در زمینه تجهیزات پزشکی، وظایف دانشگاه علوم پزشکی در نظارت بر فرآیند قانونی تهیه و توزیع و عرضه تجهیزات پزشکی از مهمترین محورهای مورد بحث در این همایش است.

دبیر علمی همایش "مبارزه با قاچاق تجهیزات پزشکی" در ادامه آشنایی شرکت کنندگان با سایت اداره کل تجهیزات پزشکی و همچنین مروی بر دستوالعمل ابلاغی و نحوه احراز اعتبار مدارک تجهیزات پزشکی را از دیگر محور مورد بحث در این همایش برشمرد و افزود: مدیران بیمارستانها، کارشناسان تجهیزات پزشکی، کارپردازان و بازرسین سازمان صنعت و معدن از شرکت کنندگان این همایش هستند.

به گفته باغستانی رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یزد این همایش با همکاری دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز واقع در استانداری یزد برگزار خواهدشد. 


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا