آیت الله دین پرور از تلاش‌های نماینده مردم یزد درجهت راه اندازی رشته نهج البلاغه در دانشگاه یزد تقدیر کرد

 


آیت الله سید جمال الدین دین پرور رئیس بنیاد نهج البلاغه به دعوت نماینده مردم یزد طی سفری یک روزه از دانشگاه یزد بازدید کرد.

 


به گزارش  واحد دریافت خبر یزدفردا ، رئیس بنیاد نهج البلاغه در این بازدید در جریان فعالیت‌های رشته نهج البلاغه در مقطع فوق لیسانس قرار گرفت و وی در ادامه نیز با اساتید و دانشجویان این رشته دیدار کرد.

 


آیت الله دین‌پرور در این دیدار با اظهار خرسندی از فعالیت روز افزون این رشته در این دانشگاه، یزد را دارای پتانسیل لازم برای تبدیل به پایگاه گسترش فرهنگ نهج البلاغه در کشور دانست.

 


وی با بیان اینکه هم اکنون برخی از واحدهای درسی این رشته تناسب کافی را با یکدیگر ندارند، گفت: سرفصل‌های جدیدی طی تحقیقات اخیر بنیاد ملی نهج البلاغه جمع آوری شده که برای جایگزین شدن مناسب است.

 


دین‌پرور گفت: نهج البلاغه برای جامعه امروز بشری یک داروی شفابخش است چراکه این کتاب برنامهٔ جامعی برای هدایت انسان‌ها و حاکمان ارائه می‌دهد.

 


او ادامه داد: صاحب این کتاب فرا‌تر از انسان‌های معمولی است چراکه در حدیثی حضرت امیر «ع» نقل شده که پیامبر ۱۰۰۰ باب علم را بر حضرت گشوده‌اند که از هر باب آن ۱۰۰۰ باب دیگر بر ایشان گشوده شده است.

 


وی در عین حال تاکید کرد نهج البلاغه در جامعه ما مورد کم مهری واقع شده است.

 


او تاکید کرد آشنایی با معارف نهج البلاغه آشنایی با شخصیتی است که فانی فی الله است.

 


رئیس بنیاد نهج البلاغه افزود: حضرت امیر «ع» تنها امام معصومی بودند که فرصت حکومتداری پیدا کردند و در همین مدت ۵ ساله حکومت با وجود آنکه با ۳ جنگ درگیر بودند، از موفق‌ترین حاکمان روی زمین بودند.

 


او همچنین به یکی از اقدامات اولین حضرت امير (ع) در حکومت پرداخت و گفت: حضرت امیر «ع» در اوان حکومت خویش معاویه را برکنار کرد و این نکته را به ما آموخت که برای حفظ و قوام حکومت خود حاضر نیست با کسانی مانند معاویه مصالحه و آنان را تحمل کند.

 


وی با بیان اینکه اجرای عدالت در هر جای دنیا با مشکلاتی جدی مواجه است، گفت: نمونه بارز آن شهادت حضرت امیر «ع» در راه عدالت است که پیش روی ماست.

 


آیت الله دین پرور همچنین به روایتی عجیب پرداخت و گفت: فردی از حضرت درباره کرات و آسمان‌های دیگر سوال می‌کند و می‌پرسد آیا در آنجا هم موجودات زنده وجود دارند که حضرت پاسخ می‌دهند آری! در کرات دیگر هم شهرهایی مانند شهرهای شما وجود دارد!

 


او همچنین به تشریح فعالیت بنیاد نهج البلاغه پرداخت و گفت: این بنیاد تاکنون درحدود ۱۴۰ کتاب در خصوص نهج البلاغه منتشر کرده که به زبان‌های آلمانی، انگلیسی، اردو و فرانسه ترجمه شده است.

 


او گفت: بنیاد نهج البلاغه یک نهاد خصوصی است و حدود ۳۵ سال است به فعالیت در این حوزه مشغول است.

 


رئیس بنیاد نهج البلاغه کشور همچنین از تلاش‌های نماینده مردم یزد درجهت راه اندازی این رشته در دانشگاه یزد تقدیر کرد.

 


علی اکبر اولیاء نیز در این دیدار با بیان اینکه درحدود ۱۰ هزار نامه از حضرت علی «ع» در طول حکومت ۵ ساله ایشان بجای مانده، گفت: به جای ماندن این حجم از فعالیت‌ها با درنظر گرفتن حضور حضرت در سه جنگ مهم آن دوره، کاری شبیه به معجزه است. او همچنین از اساتید و دانشجویان این رشته خواست تا پیشنهادهای خود را جهت ارتقاء و بسط این رشته به بنیاد ملی نهج البلاغه ارائه دهند.

 


رئیس دانشگاه یزد هم در این دیدار با تشکر از حضور رئیس بنیاد نهج البلاغه در این دانشگاه، قول مساعد داد تا زمینه برگزاری کنگره جهانی نهج البلاغه را در این دانشگاه فراهم آورد.

 


او همچنین از نماینده یزد خواست تا ایجاد رشته نهج البلاغه در مقطع دکتری را مورد پیگیری قرار دهد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا