سید محمد میرجلیلی افزود :  آتش نشانان از 9 ایستگاه عملیاتی ثابت و  همچنین از  ایستگاهای سیار  مستقر در نقاط مختلف شهر ، با حضور در 1085 مورد حریق ،  نسبت به مهار  و گسترش بیشتر  آنها اقدام نمودند.

وی در ادامه افزود : بیشترین آمار آتش سوزی به ترتیب در معابر و گذرگاهها و منازل مسکونی با 489 و 162مورد بوقوع پیوسته که این میزان  60 درصد از کل  حریق ها  را  به خود اختصاص داده است .

وی همچنین  حریق وسائط نقلیه  و  فضای سبز و کشاورزی رادر رده های بعدی اعلام کرد .

مدیرعامل سازمان همچنین از وقوع 630  مورد حادثه در 9 ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت : مهمترین حوادث اتفاق افتاده که منجر به حضور اکیپ های امداد و نجات شده است به ترتیب مهار حیوانات و حشرات موذی و آبگرفتگی معابر و گذرگاهها  با 166و 145 مورد که این میزان 49   درصد از  کل حوادث را به خود اختصاص داده است  .

وی متذکر شد  تصادف و وازگونی خودرو و محبوس شدن انسان در رده های بعدی قرار دارد .  همچنین در مدت یاد شده 205  نفر از همشهریان در جریان حریق و حادثه مجروح شده اند که جهت انتقال به مراکز درمانی به نیروهای زحمتکش اورژانس تحویل داده شدند. و 185 نفر از همشهریان در طول این مدت توسط پرسنل سازمان نجات یافته اند.

میرجلیلی با بیان  حوادث رخ داده طی 9 ماهه اخیر ، از مهمترین آنها  به حادثه انفجار فولاد غدیر ، حریق پمپ بنزین سیلو، حریق رستوران شاهنامه، حریق خوابگاه دانشجویی، حادثه انفجاردر منزل مسکونی، حریق پارکینگ خودروهای فرسوده، حریق کارخانه ریسندگی مستور و  همچنین 12  مورد  انفجار خودرو  ناشی از شارژ غیر اصولی گاز در سطح شهر  خبر داد   و به همشهریان عزیز  توصیه نمود، با توجه به شروع فصل سرما و استفاده  مردم از وسایل گرمایشی با سوخت گازی و بسته شدن اجتناب پذیر دربها و پنجره ها، احتمال مسمومیت و مرگ با گاز  سمی منوکسید کربن افزایش می یابد. لذا  لازم است که همشهریان محترم این موضوع را جدی گرفته و با رعایت نکات ایمنی سلامتی خود و خانواده خویش را حفظ نمایند .
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا