یک متخصص پوست در یزد توصیه کرد: افراد مبتلا به خشکی پوست تعداد دفعات استحمام را کاهش دهند و همچنین هنگام استحمام حرارت آب را کاهش دهند چرا که آی سرد و گرم هر دو باعث خشکی پوست می شود بنابراین سعی شود هنگام استحمام از آب ولرم استفاده شود.

دکتر محمد تقی نوربالا رطوبت پوست را جزئی از ترشحات پوست دانست و گفت: هنگام خواب و تعریق ترکیبی در پوست بوجود می آید که موجب رطوبت در پوست می شود.

وی با اشاره به به این مطلب که چربی پوست در سن پایین (کودکان) و همچنین در سنین بالا ( دوران سالمندی) کاهش پیدا می کند تصریح کرد: غدد چربی در زمان بلوغ افزایش می یابند و پس از دهه دوم و سوم زندگی این روند کاهش پیدا می کند و مجددا در دوران سالمندی پوست خشک می شود. بنابراین در دوران نوجوانی  و جوانی( به جزء در موارد نادر) با مشکل خشکی پوست مواجه نمی شویم.


وی با اشاره به این که در دوران کودکی و سالمندی خشکی پوست به دلیل کاهش غدد چربی پوست افزایش می یابد اظهارداشت: این دو گروه باید محافظت بیشتری از پوستتان داشته باشند به عبارتی دیگر؛ این افراد از عواملی که باعث پاک شدن پوست می شود بپرهیزنند.

وی بهترین روش مقابله با خشکی پوست را کاهش شستشوی پوست عنوان داشت و افزود: دوش، استخر، حضور یافتن در کنار دریا، استفاده از لیف و کیسه حمام باعث کاهش چربی پوست شده و در نتیجه رطوبت پوست کم می شود.

این متخصص پوست در ادامه یادآورشد: هر چه شدت و قدرت مواد پاک کنندگی مورد استفاده در پوست بیشتر باشد علائم خشکی پوست شدید خوهاد بود.

 به عبارتی؛ شامپوها بیشتر از صابونها منجر به خشکی پوست می شوند و همچنین استحمام با آب داغ موجب خشکی پوست می شوند.وی توثصیه کرد: افراد مبتلا به خشکی پوست تعداد دفعات استحمام را کاهش دهند و همچنین هنگام استحمام حرارت آب را کاهش دهند چرا که آی سرد و گرم هر دو باعث خشکی پوست می شود بنابراین سعی شود هنگام استحمام از آب ولرم استفاده شود.     


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا