کارگاه کشوری دیابت به میزبانی مرکز تحقیقات دیابت دانشگاه علوم پزشکی یزد که به مدت 2 هفته در محل سالن همایش دانشکده پرستاری و مامایی برگزارشده بود به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار و ب دا، دانشگاه علوم پزشکی یزد، این کار گاه آموزشی ویژه 30 نفر از پزشکان عمومی کشور و با هدف ارتقاء سطح آگاهی و دانش پزشکان عمومی جهت تشخیص زود رس، درمان به موقع و مناسب بیماری دیابت آغاز به کار کرده است.

گفتنی است؛  ورزش و دیابت، انواع دیابت و پاتولوژیک و ریسک فاکتورهای بیماری دیابت، فیزیوپاتولوژی و ضایعات پوستی در بیماری دیابت، انسولین درمانی ، نقش ایمنی در پای دیابتی و نحوه رسیدگی به بیمار دیابتی  از مهمترین محورهای مورد بحث در این کارگاه کشوری عنوان شد.

بررسی طرح کنترل و پیشگیری از بروز دیابت، نفروپاتولوی و آموزش بالینی بیماران دیابت نوع 2 و علائم اورژانس دیابت از دیگر مباحث مورد بحث در این کارگاه کشوری است.

این گزارش می افزاید؛ شرکت کنندگان در کارگاه طی بازدیدی که از مرکز تحقیقات دیابت یزد داشتند از بخش های آموزش، پژوهش، دفتر مجله، لیزرچشم، نحوه و روند پذیرش بیماران در این مرکز و آزمایشگاه مرکز دیابت یزد دیدن کردند.گفتنی است، در پایان کتاب های در زمینه بیماری دیابت و مجلات تهیه شده در مرکز تحقیقات دیابت یزد به شرکت کنندگان اهداشد.  


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا