کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی – صنایع دستی و گردشگری استان یزد در حالی که در روز نخست همایش شورای سیاست گذاری ثبت آثار فرصت ارائه پرونده های ثبتی را به دلیل عدم حضور مدیرکل و معاونت حفظ و احیا پیدا نکرده بودند .

 اما باید به اعتماد به نفس کارشناسان این اداره کل در تهیه و تدوین مستند - کامل و بدون نقص پرونده های ثبتی که نشات گرفته از مدیریت صحیح- با دانش و تجربه اشاره نمود.

 پرونده های ثبتی آثار استان یزد توسط مهندس ذات ا.. نیکزاد معاون حفظ و احیا میراث فرهنگی استان و از اعضای اصلی کمیته تخصصی ثبت آثار ارائه شد و در حالی که پرونده های استان خوزستان به عنوان مثال بواسطه عدم اشرافیت کارشناسان و توانمندی در ارائه با توضیحات آقای مجتبی گهستونی سخنگو انجمن تاریانا همراه می شد ولی در هنگام ارائه توسط استان یزد کاملاً این موضوع به شکل دیگر ارائه و نیاز به توضیح مدیر انجمن دوستداران و حافظان خشت خام نبود.

 http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=43488778788787-0.jpg

ارائه هر پرونده توسط ایشان بسیار کوتاه و حاوی نقطه نظرهای مورد نیاز اعضا شورای سیاست گذاری ثبت آثار بود که بعضاً لزوم ثبت آن بدون حتی یک سوال و ایراد مورد تائید اعضا شورای سیاست گذاری ثبت قرار می گرفت و در هنگام ثبت آثار استان یزد فضای شاد – جذاب و بسیار متفاوت بر سالن برگزاری چهارمین همایش شورای سیاست گذاری ثبت آثار حاکم می شد.

 استانهای یزد و اصفهان به نظر  اکثر اعضای شورای سیاست گذاری ثبت آثار – نمایندگان انجمن های حاضر در همایش و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استانها  به لحاظ تدوین کامل و مستند آثار ثبتی می توانند الگو ارزشمندی برای سایر استانها باشند.


گزارش از: علیرضا صادقی

 

 

 

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا