حاشیه‌های ثبت‌نام داوطلبان انتخابات-مجلس نهم:166


 نیم روز اول، ششمین روز ثبت‌نام‌ برای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در فرمانداری تهران به مانند روزها قبل دارای حاشیه‌هایی بود و از جمله این حاشیه‌ها، حضور سیدعلی‌نقی خاموشی رییس اسبق اتاق بازرگانی ایران برای ثبت نام در انتخابات مجلس نهم بود.


سیدعلی‌نقی خاموشی که در دور چهارم مجلس شورای اسلامی حضور داشته است پیش از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا در لیست جبهه متحد اصولگرایان قرار دارد، با خودداری از جواب دادن به این پرسش گفت:‌ دوستان گفتند که در انتخابات ثبت‌نام کنم.


خاموشی دارای تحصیلات لیسانس است و عموی حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی رییس سازمان تبلبغات اسلامی و نماینده قالبیاف در جبهه متحد اصولگریان محسوب می‌شود.


بنابراین گزارش، هم‌چنین فردی به نام امین یونسی سینکی 30 ساله صبح امروز بعد از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و گفت که دارای کارشناسی ارشد رباتیک از دانشگاه علوم تحقیقات است.


وی با بیان اینکه یک اصلاح‌طلب مستقل قصد حضور در انتخابات را دارد اظهارکرد: سرپرست و خواننده گروه موسیقی همیار است که در عرصه موسیقی پاپ فعالیت می‌کند و خود گیتار می‌زند.


او با بیان این که بیشتر دغدغه مسائل فرهنگی از جمله موسیقی وکتاب را دارد گفت:‌ در صورت در حضور در مجلس بیشتر مسائل فرهنگی را پیگیری می‌کنم.


هم‌چنین خانمی به نام مهدیه رحمتی 40 ساله بعد از ثبت‌نام در فرمانداری تهران در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و گفت‌: دارای فوق‌لیسانس فقه و حقوق است و گرایش اصلاح‌طلب مستقل را دارد. وی اظهارکرد: به مسائل سیاسی علاقمند است.


همچنین خانم دیگری به نام مریم خلجی 34 ساله دارای کارشناسی ارشد معماری فرزند جانباز بالای 70 قطع نخاعی پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت: یکی از دلایلم برای ثبت‌نام حس کنجکاوی بود و خانواده از جمله پدرم تشویقم کردند که در این عرصه حضور پیدا کنم.


وی با بیان اینکه عضو حزب خاصی نیستم البته گرایش فکری‌ام به اصولگرایان نزدیک است، اظهار کرد: مستقل در انتخابات حضور پیدا می‌کنم.


بر اساس این گزارش، خانمی 40 ساله دارای فوق لیسانس زبان انگلیس و لیسانس حقوق نیز پس از ثبت‌نام در مورد دلایل این اقدام خود گفت: ‌احساس می‌کنم ما خلا‌هایی در قانون از جمله قانون مدنی کشور داریم که باید این خلا‌ها را برطرف کنیم از جمله قوانینی که در مورد کودکان و حمایت از آنها وجود دارد.


وی گفت: شرایط اجتماعی ما تغییر کرده و این قوانین باید متناسب با تغییرات اجتماعی کشورمان تصحیح شوند.


وی با بیان اینکه به صورت مستقل در انتخابات حضور پیدا می‌کند گفت: ‌به گرایش سیاسی اصول‌گرایان نزدیک است. وی از خبرنگاران خواست که نام وی را ذکر نکنند.


در ادامه ثبت‌نام‌ها، خانومی به نام زهرا مومنی مدیر حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم شهر ری نیز پس از ثبت‌نام در فرمانداری در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد. او که دارای تحصیلات حوزوی است و گفت که بنا به احساس تکلیف در این عرصه حضور پیدا کرده است.


وی هم‌چنین معتقد بود که در حال حاضر زمینه برای رقابت عادلانه بین داوطلبان زن و مرد وجود دارد.


هم‌چنین فردی به نام علیرضانژاد صاحبی که خود را مدیر کل کوی دانشگاه تهران از سال 83 تا 85 معرفی می‌کرد، پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت:‌ دارای فوق لیسانس زبان شناسی دانشگاه تهران است و مدتی نیز ریاست دانشگاه پیام نور دامغان را بر عهده داشته است.


وی با بیان اینکه قصد خدمت دارد، گفت: ‌از نظر خودم دارای شایستگی کامل برای حضور در این عرصه هستم. در سال 86 نیز برای انتخابات کاندیدا شدم و از سوی شورای نگهبان نیز تایید صلاحیت شدم ولی موفق به اخذ آراء لازم نشدم.


وی گفت:‌ در مدتی که در کوی دانشگاه مشغول به کار بودم یکی از موفق‌ترین دوره‌های مدیریتی را گذارندم و عضو هیچ جریان سیاسی خاصی نیستم.


به گزارش ایسنا، فردی دیگری به نام حسین رمضانی خردمردی پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و خود را دبیرشورای هماهنگی ائتلاف کاندیدا‌های مستقل معرفی کرد و گفت: ‌این ائتلاف را برای اولین بار در کشور درمجلس هشتم تشکیل دادیم و در سال 86 در جریان انتخابات مجلس هشتم در مدت 20 روز فعالیت در 16 استان 71 عضو گرفتیم که از این 71 عضو نه تن به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کردند.


وی با بیان اینکه در حال حاضر مباحث مالی در تبلیغات بسیار موثر است، گفت: در ائتلاف ما سرمایه اصلی داوطلبان، اندیشه‌ها و طرح‌های آن‌ها برای اداره کشور است.


وی افزود: ائتلاف ما برای مجلس آینده دو طرح عملی تهیه کرده از جمله تشکیل وزارت خانواده و ایجاد اتحادیه‌ کشورهای وارث تمدن ایران.


او در پاسخ به این سوال این که آقای مشائی از طرح شما اطلاعی دارد گفت: آقای مشائی از این طرح اطلاعی ندارد چرا که این طرح مربوط به سال 82 است و من با افکار مشائی در مورد تمدن ایران موافق نیستم.


هم‌چنین تا ظهر امروز، محمد‌اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس هشتم و مسوول کمیته اقشار جبهه متحد اصولگرایان با حضور در فرمانداری تهران برای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.



منبع: فرارو

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا