اعظم السادات میرجلیلی _ خبرنگار یزدفردا، عزت زحمتکش افزود: با برنامه ریزی های انجام شده و کسب عناوین ملی و بین المللی توسط بانوان ورزشکار استان توانسته ایم در کشور به جایگاه مطلوب دست پیدا کنیم.


مسول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: درسال گذشته بیش از 18 هزار ورزشکار در بخش بانوان تحت پوشش بیمه ورزشی بودند که این آمار درسال 90 تاکنون به 14 هزار نفر رسیده است.


وی ادامه داد: در سالجاری موفق شدیم تا اعزام های متعددی را به مسابقات قهرمانی کشور داشته باشیم و مدال های رنگارنگی را کسب کنیم .


مسوول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان ساخت: بیشترین مقام های بدست آمده در مسابقات کشوری در رشته های کاراته ، شمشیربازی ، ورزش های رزمی ، اسکواش ، تنیس روی میز ، همگانی ، دو و میدانی و انجمن های ورزشی بوده است.


زحمتکش همچنین از حضور تیم های بسکتبال ، بدمینتون ، اسکواش و اسکیت در لیگ های کشوری خبر داد و گفت: در سالجاری بانوان یزدی در رشته های شمشیربازی ، بدمینتون، اسکواش ، رزمی ، کاراته ، تیراندازی ، اسکیت و همگانی به اردوی تیم های ملی دعوت شدند که هشت نفر در رشته شمشیربازی ، دو نفر در اسکواش ، یک نفر در رشته کبدی ، شش نفر در رشته رزمی ، یک نفر در رشته کاراته ، یک نفر در رشته تیراندازی و یک نفر در انجمن های ورزشی به عضویت در تیم های ملی درآمدند.



مسوول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد در ادامه به برگزاری دوره های آموزشی اشاره کرد و افزود: برای بالا بردن سطح دانش مربیان و داوران یزدی کلاس های مربیگری ، ارتقاء داوری و مربیگری و استاژ های متعدد برگزار کردیم .


وی یادآور شد: در سال گذشته بیش از 18 هزار ورزشکار در بخش بانوان تحت پوشش بیمه ورزشی بودند که این آمار در سال 90 تاکنون به 14 هزار نفر رسیده است.


عزت زحمتکش در پایان با اشاره به اینکه ورزش تنها در قهرمانی خلاصه نمی شود، ابراز امیدواری کرد: با جذب بانوان یزدی به ورزش های همگانی بتوانیم سلامت جامعه را تامین کنیم که در این زمینه کارهای بسیار خوبی انجام شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا