مجلس مقرر كرد

مراكز كاریابی مكلفند متقاضیان كار را به مراكز آموزشی معرفی كنند

تهران - نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مراكزكاریابی دولتی یا خصوصی را مكلف كردند تمامی متقاضیان كار را برای حرفه آموزی و كسب مهارت های فنی به مراكز آموزشی سازمان فنی حرفه ای، كارخانه ها و مراكز آموزشی آزاد معرفی كنند.

مراكز كاریابی مكلفند متقاضیان كار را به مراكز آموزشی معرفی كنند


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی روزچهارشنبه مجلس مواد 30 و 31 طرح بیمه بیكاری و حمایت از بیكاران متقاضی كار را تصویب كردند.


نمایندگان مجلس ماده 30 این طرح را با 141 رای موافق،یك رای مخالف و چهار رای ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر تصویب كردند.


براساس این مصوبه، مراكز كاریابی دولتی یا خصوصی مكلف شدند تمامی افراد متقاضی كار رابرای حرفه آموزی و كسب مهارت های فنی به مراكز آموزشی اعم از مراكز آموزشی سازمان فنی حرفه ای، كارخانه ها و آزاد معرفی كنند.


همچنین این مراكز آموزشی موظف هستند نسبت به حرفه آموزی و كسب مهارت های فنی متقاضیان كار اقدام كنند و براساس نیاز بازار كار آموزش های لازم را كسب كنند. هزینه های مربوط از محل ارتباطات وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی و با كمك صندوق بیمه بیكاری تامین می شود.


با تصویب نمایندگان مجلس، مراكز خدمات اشتغال و كاریابی دولتی نیز مكلف هستند تمامی جویندگان كار را ثبت نام كنند و با انجام مشاوره شغلی با توجه به استعداد فرد و نیاز بازار كار طی فرمی به مركز آموزش فنی و حرفه ای دولتی یا آزاد جهت آموزش و ارتقای مهارت معرفی كنند.


نمایندگان مجلس در تبصره این ماده مقرر كردند: بیكار متقاضی كار باید حداقل یك دوره از دوره های آموزش فنی و حرفه ای را گذرانده و دارای مدرك فنی و حرفه ای باشد. برای فارغ التحصیلان دانشگاهی ومراكز آموزش عالی و فارغ التحصیلات مراكز كار و دانش و فنی و حرفه ای كه با تشخیص واحد تعاون، كار و رفاه اجتماعی محل از مهارت های لازم برخوردار است گذراندن دوره های مربوطه در مراكز آموزش فنی و حرفه ای الزامی نیست.


همچنین نمایندگان ماده 31 این طرح را با 138 رای موافق، 3 رای مخالف و 2 رای ممتنع تصویب كردند.


براساس این مصوبه،‌ كارفرمایان و كارآفرینان مكلف هستند فهرست محل های خالی شغلی را كه ایجاد می شود به مراكز دولتی یا خصوصی خدمات اشتغال و كاریابی محل اعلام كنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا