در سالروز شهادت حضرت امام سجاد (ع)


برگزاری همایش گوهر بقیع در امامزاده عبدالله (ع) بافق


بمناسبت شهادت حضرت امام سجاد (ع) همایش گوهر بقیع در امامزاده عبدالله (ع) بافق برگزار گردید.


 بمناسبت سالروز شهادت حضرت امام سجاد (ع) همایش گوهر بقیع صبح روز چهارشنبه 30 آذرماه سال جاری در حسینیه آستان امامزاده عبدالله (ع) بافق برگزار گردید .


در این مراسم که با حضور مردم ولائی شهرستان بافق ، خدام وکارکنان آستان حضرت عبدالله بن موسی الکاظم (ع) برگزار گردید. حجت السلام والمسلمین « حاج سید جوادمیرغنی زاده» روحانی مستقر در آستان امامزاده عبدالله به نقش حضرت امام سجاد (ع) در پیام راسنی نهضت حسینی پرداخت .


وی به قيام بزرگ عاشورا كه در محرم سال 61 قمرى روى داده است اشاره نمود و گفت. اين نهضت داراى دو مرحله بود. برهه نخست، آفرينش و شكل‏ گيرى و جهاد و جانبازى و دفاع از كرامت اسلامى و دعوت به اقامه عدل و احياى دين محمدى و سنت و سيره نبوى و علوى بوده كه به رهبرى امام حسين(ع) از نيمه ماه رجب سال 60 هجرى آغاز و در دهم محرم سال 61 هجرى به فرجام رسيد ومرحله دوم، دوره پيام رسانى و تثبيت ارزشهاى نهضت و عرصه جهاد فرهنگى و تبيين آرمان‏هاى آن قيام مقدس بود كه به رهبرى امام على ‏بن‏ الحسين(ع) تداوم يافت.


میرغنی زاده به تشریح نقش سياسى امام سجاد(ع) در عصر اسارت پرداخت و افزودامام على ‏بن ‏الحسين(ع) تنها بازمانده مرد از خاندان حسين(ع)بود كه بى‏ شك تداوم ‏و بقاى قيام حسينى مرهون تلاش و مجاهدت این امام همام می باشد.


مرثیه سرائی از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا