معاون سياسي و امنيتي استاندار يزد:در 9 دی باید به فعالیت های تبیینی و تحلیلی توجه بیشتري داشت


معاون سياسي و امنيتي استاندار يزد گفت: در 9 دي بايد فعاليت هاي تبييني و تحليلي نسبت به مباحث تبليغي بيشتر مورد توجه قرار گيرد.


به گزارش روابط عمومي استانداري یزد، "غلامحسین دشتی"روز دوشنبه در گردهمایی ائمه جماعات، مدیران، نخبگان و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد با عنوان"9دی، روز بصیرت، روز میثاق امت با ولایت" كه در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد، اظهارداشت: امروز مساجد مهم ترین کانون آموزش دینی، تبلیغی و باور آفرینی جامعه و پایگاه اصلی رصد، شناسایی و ترویج فعالیت ها به شمار می روند.


وي با اشاره به رسالت عظیم مساجد در برابر تحولات داخلی و خارجی، خاطرنشان کرد: مساجد باید در برابر تحولات نقش موثری در عرصه های عبادی، معنوی، اجتماعی، سیاسی و خدمت رسانی به مردم بر عهده بگیرند.


معاون استاندار به موج بیداری اسلامی در منطقه و رسالت مساجد در برابر امواج بیداری اسلامی اشاره کرد و افزود: بیداری اسلامی در کنار ایجاد فرصتها و ظرفیت های عظیم ناشی از سقوط رژیم های دیکتاتور با تهدیداتی نیز روبه رواست و مساجد وظیفه دارند تحلیل و تفسیر این وقایع رابه عنوان کانون اصلی جامعه برعهده بگیرد.


وي در بخش دیگری از سخنان خود به شور و شعور ملت در 9دی اشاره کرد و گفت: برای 9دی فعالیت های تبیین و تحلیلی باید بیشتر از تبلیغ صورت بگیرد و مساجد پایگاه اصلی تحلیل و تبیین باشند.


دشتی با اشاره به عظمت حادثه 9دی، خاطرنشان کرد: 9دی یک حادثه عمیق سیاسی، اعتقادی و عبادی است که از بصیرت عمیق و ایمان مردم سرچشمه گرفته است.


وی با تحلیل ریشه های بروز و ظهور فتنه 88، جریانات انحرافی و نمونه های مشابه تاریخی در صدر اسلام، افزود: فتنه سال 88 یک بحث بسیار عمیق و اساسی بود که دشمنان اسلام و انقلاب با استفاده از ابزارها، شخصیت های درون نظام و عناصر مختلف سعی در بهره برداری از آن داشتند.


معاون استاندار یزد با بیان اینکه 9دی جلوه ای عمیق در دفاع از ولایت فقیه به معنای درست آن بود، افزود: اکنون همه تلاش هاي دشمنان نظام و انقلاب بر روی ولایت فقیه متمرکز شده و مسئولیت ها برای مقابله با این هجمه بسیار گسترده و سنگین است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا