کارشناس مسئول مبارزه با بیماری های مشترک و واگیر مرکز بهداشت هرمزگان از کاهش چشمگیر بیماری سالک در سال های اخیر در یزد خبرداد.

دکتر بهرام درخشان وزیری در حاشیه بازدید 3 روز ه اش از واحد کنترل، پیشگری و مبارزه با بیماری سالک مراکز بهداشتی و درمانی یزد اظهارداشت: خوشبختانه با  اقدامات صورت گرفته در استان یزد در 5 سال اخیر آمار بیمار سالک بسیارکاهش یافته است.

وی با بیان این مطلب که آمار بیماری سالک در یزد نسبت به سال گذشته نیر کاهش قابل ملاحظه ای داشته است  ادامه داد: جونده کشی، سم پاشی، آموزش مردم و پرسنل مراکز بهداشتی و درمانی، بهبود و توسعه آزمایشگاه ها از جمله اقدامات مفید  موثری بود که در این خصوص در استان یزد انجام شده است.

دکتر درخشان با اشاره به خلا بوجود آمده در سال های اخیر از نظر اعتبارات مالی خواستار شد: کمیته کشوری سالک با وزارت کشور توافق کنند تا اعتباری مشخص بصورت سالیانه به استان های در معرض خطر اختصاص یابد تا شاهد پیشرفت های خوبی در زمینه کاهش بیماری های واگیر باشیم.

کارشناس مسئول مبارزه با بیماری های مشترک و واگیر مرکز بهداشت هرمزگان در پایان متذکرشدک استان یزد در زیمنه کنترلو پیشگیری از بیماری سالک نسبت به سایر استان ها خوب عمل نموده است و جای تقدیرو تشکر دارد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا