تجليل از توليد كنندگان و بهره برداران نمونه كشاورزي استان به مناسبت هفته كشاورزي
 
یزدفردا به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، به مناسبت هفته كشاورزي طي مراسمي از توليد كنندگان و بهره برداران نمونه كشاورزي استان تجليل شد.
در اين مراسم استاندار يزد گفت: عليرغم تمام محدوديتها و كمبود هايي كه وجود دارد كشاورزان يزدي به بهترين وجه از ظرفيتهاي موجود استان بهره مي برند.
 ابوالقاسم عاصي افزود: نمونه شدن انسانها در قاموس الهي و در منطق شريعت مقدس به اين است كه از ظرفيتها و زمينه هايي كه براي هريك از انسانها به طور مجزا و مشخص ايجاد شده بهترين استفاده صورت گيرد.
 
 


وي اضافه كرد: گرچه يزد نسبت به بعضي از استانهاي كشور در زمينه كشاورزي شرايط سختي دارد ولي با همين ظرفيتها مي تواند بهترين نقش را در عرصه كشاورزي داشته باشد.
 استاندار يزد تصريح كرد: عقبه قوي استان يزد حضرت امام(ره) را به اين نتيجه رساند كه يزد هميشه با عقل و تدين اداره مي شده است و مردم آن همواره به اسلام و انقلاب و فادار بوده اند لذا ايشان فرمودند:« اميدوارم يزد نمونه اي باشد براي ساير استانها» وي ضمن تأكيد بر ضرورت تدبير عالمانه در استفاده بهتر از آب گفت: ما مصمم هستيم يزد را به عنوان استان موفق در عرصه كشاورزي مطرح كنيم.
 
 

رئيس سازمان كشاورزي استان هم گفت: توليد كنندگان كشاورزي در شرايط سخت اقليمي استان مشغول فعاليت هستند و بيش از 70 نوع محصول زراعي و باغي را توليد مي كنند.
 صالحي افزود: بيش از يك ميليون و دويست هزار تن محصولات باغي و دامي در استان توليد مي شود كه اين ميزان نزديك به 5/1 درصد از توليد كشور را شامل مي شود.
 وي اضافه كرد: 1 درصد از اراضي سطح زير كشت كشور به استان يزد اختصاص دارد و درآمد ناخالص بخش كشاورزي استان بالغ بر 4000 ميليارد ريال  مي باشد.
رئيس سازمان جهادكشاورزي استان گفت: در هفته كشاورزي بيش از 130 پروژه توليدي و عمراني و بخشهاي باغباني دام و طيور و آبخيزداري صنايع تبديلي و شيلات با اشتغال زايي 151 نفر افتتاح مي شود كه براي اين پروژه ها مبلغ 66 ميليارد ريال هزينه شده است.
 
 

 
در ادامه اين مراسم چند تن از برگزيدگان كشاورزي استان به بيان مسائل و مشكلات حوزه كاري خود پرداختند
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا