یازدهمین مدرسه اتباع خارجی کشور دراردکان یزد به بهره برداری رسید .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد درمراسمی با حضور نماینده کمیساری عالی سازمان ملل درامورپناهندگان ، سفرا ونمایندگان چند کشورخارجی ، مسئولان اموربین اللملل ومدارس خارج ازکشور وزارت آموزش وپرورش ، معاون استاندار وجمعی از مسئولان استانی ومحلی مدرسه 10 کلاسه اتباع افغانی خاتم الانبیاء درشهرستان اردکان افتتاح ومورد بهره برداری قرارگرفت.

این مدرسه در زمینی به مساحت 3100متر مربع با زیربنای 1230متر مربع با 10کلاس ،7اتاق اداری ،سالن چند منظوره و... دردو طبقه وبا اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال مشترکا از اعتبارات آموزش و پرورش و امور اتباع بیگانه احداث شده وزمینه تحصیل 228 دانش آموز ابتدائی را فراهم کرده است .

دراین مراسم نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل با اشاره به ضرورت ساخت این مدرسه از کلیه دست اندرکاران ساخت این مدرسه تقدیر کرد وگفت ما باید سایر دانش آموزان اتباع خارجی را نیز مورد توجه قراردهیم

برناردو اظهار امیدواری کرد دانش آموزان افغان با بهره گیری از این فضا وتلاش درراه تعلیم وتربیت بتوانند به کشورشان خدمت کنند وزندگی خوبی را برای خود وخانواده اشان فراهم سازند .

جان گوری سفیر اسلواکی درایران نیز به اشاره به اثر تعلیم وتربیت دراینده زندگی افراد از ساخت این مدرسه اظهار خوشحالی کرد .

معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزش وپرورش استان یزد نیز با اشاره به تحصیل 7527 دانش آموز اتباع خارجی دراستان یزد گفت این عزیزان درکنار سایر فرزندان ایران اسلامی به تحصیل علم ودانش مشغولند وآموزش وپرورش استان برای دانش آموزان اتباع خارجی امسال افزون بر8 میلیارد ریال سرانه اختصاص داده است .

حسین حداد محمد آبادی با تاکید برضرورت احداث مدارس اتباع درشهرستانهای یزد ، تفت ومیبد اظهار امیدواری کرد با پایان یافتن سلطه بیگانگان وخروج قدرت های استعماری از منطقه دانش آموزان افغانی بتوانند درکشور خود به تحصیل علم ودانش بپردازند .

کمالی فرماندار اردکان نيز در اين مراسم ضمن خير مقدم به مدعوين گزارشي از وضعيت زندگي و معيشت افاغنه در اردكان ارائه کرد و طاهر زاده رئيس اداره آموزش و پرورش اردكان گزارشي از وضعيت دانش آموزان افغاني در این شهر را بیان کرد .

معاون سیاسی امنیتی استاندرای یزد نیز درپایان این مراسم درسخنان کوتاهی از اردکان به عنوان یک شهر صنعتی وعلمی یاد کرد وافزود همچنان که ایران اسلامی یک کشورتاثیرگذارعلمی درخاورمیانه است اردکان نیز ازدیرباز درعرصه علم پیشتازبوده است

غلامحسین دشتی بهره برداری از این مدرسه را نشان از اهمیت دادن به تحصیل دانش آموزان اتباع دانست واظهار امیدواری کرد این دانش آموزان بهترین ارمغان را ازایران به یادگار ببرند و علم ومعرفت ایران را به دیگران معرفی کنند .

قرائت پیام یزدانی رئیس اموربین الملل ومدارس خارج ازکشور وزارت آموزش وپرورش وبازدید از کلاس های این دبستان از دیگر برنامه های این مراسم بود .

گفتنی است دراین مراسم نمایندگان سفارتخانه های سوئد ، کانادا ، جمهوری چک ، نروژ وآلمان ، امام جمعه اردکان ، مدیرکل نوسازی مدارس استان ، معاون آموزش ابتدائی اداره کل آموزش وپرورش استان ونمایندگان وزارت آموزش وپرورش حضور داشتند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا