زنگ سرشماری در مدارس بهاباد طنین انداز شد

بهاباد "حسين زينلی"خبرنگاریزدفردا :همزمان با آغاز سرشماری عمومی نفوس و مسكن، زنگ نمادین سرشماری با حضور مسئولین و اعضای ستاد سرشماری شهرستان در مدارس بهاباد نواخته شد.

 همزمان با سراسر كشور، زنگ سرشماری توسط مدیر اجرایی ستاد سرشماری شهرستان و معاون اجرایی وی در دبیرستان دخترانه حضرت زینب(س) نواخته شد و اجرای یكی از طرح های مهم در كشور آغاز شد.

در ابتدای این مراسم كه با حضور بخشداران مركزی و آسفیچ، مسئولین ادارات، اعضای شورای اسلامی شهر، اعضای ستاد اجرایی سرشماری شهرستان و مأموران سرشماری برگزار شد، "حسن عبداله ئیان" رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ضمن خیرمقدم به حاضران در مراسم، از مدیران و معلمین مدارس خواست نقش مهم خود را در آگاهی بخشی و تشویق دانش آموزان و اولیاء آنها برای مشاركت در سرشماری، به خوبی ایفا نمایند.

در ادامه سرپرست فرمانداری بهاباد ضمن گرامیداشت آغاز سرشماری عمومی نفوس و مسكن در كشور اظهار داشت: آمار پایه و اساس همه برنامه ریزی هاست و ارائه اطلاعات صحیح در سرشماری، گامی به سوی شناسایی نیازهای جامعه است.

"ابولقاسم دهقان" سرشماری را چراغ آگاهی و پیشرفت جامعه دانست و تصریح كرد: سرشماری، سرمایه گذاری مردم برای فردای بهتر فرزندانشان است.

مدیر اجرایی ستاد سرشماری نفوس و مسكن شهرستان ادامه داد: تاكنون 6 سرشماری عمومی نفوس و مسكن در ایران طی سالهای 1335، 1345، 1355، 1365، 1375 و 1385 منطبق با جدیدترین روش های علمی انجام شده است.

در ادامه مراسم "عباس كاظمیان" معاون اجرایی ستاد سرشماری نفوس و مسكن شهرستان گفت: سرشماری عمومی نفوس و مسكن از امروز به مدت 21 روز در سراسر ایران اسلامی اجرا می شود و امید است به یاری خداوند متعال و همكاری آحاد ملت شریف ایران و پاسخگویی دقیق و درست به مأموران سرشماری، بتوانیم با موفقیت از عهده انجام سرشماری برآییم.

همچنین در پایان مراسم از برترین های مسابقات دانش آموزی در رشته های نقاشی، روزنامه دیواری و مقاله نویسی با موضوع سرشماری با اهدای جوایزی تقدیر شد.

سپس مدیر اجرایی ستاد سرشماری شهرستان و معاونین اجرایی و فنی وی در جلسه اختصاصی، آخرین رهنمودها را به مأموران سرشماری جهت دقت در ثبت اطلاعات خانوار، احترام به حریم خصوصی افراد، حفظ و حراست از اطلاعات گردآوری شده و رفتار و پوشش مناسب، گوشزد كردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا