یزدفردا :دومين جشنواره سراسري فرهنگي هنري وقف چشمه هميشه جاري در يزد برگزار مي شود.


به گزارش یزدفردا :اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد برگزار کننده دومین جشنواره سراسری فرهنگی هنری وقف چشمه همیشه جاری در دو بخش خوشنویسی و ادبی است .


مدير كل اوقاف و امور خيريه استان يزد با بيان اين خبر گفت:اين جشنواره در بخش خوشنويسي با هدف ايجاد نگرشي جديد به وقف از جنبه هاي مختلف فرهنگي و هنري /اعتلا و رشد كمي و كيفي آثار هنري در حوزه ترويج/ تبليغ و معرفي وقف /ايجاد زمينه لازم براي توسعه و گسترش عمل به سنت حسنه وقف در سطوح مختلف جامعه /شناسايي استعدادهاي درخشان در هنر خطاطي كشور و ارتقا بخشيدن آن در جهت گسترش ترويج فرهنگ وقف در چهار بخش نستعليق/شكسته/ثلث ونسخ برگزار مي شود.


حجت الاسلام محمد مهدي حاتمي گفت:علاقمندان مي توانند آثار خود را با موضوعات آيات /روايات/بيانات بنيان گزار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني ومقام معظم رهبري و كلمات قصار كه به نوعي درون مايه آن به وقف و موقوفات پرداخته شده باشد به جشنواره ارسال كنند .


وي افزود :شركت كنندگان بايد آثار خود را تا 30آبان ماه 90 از طريق پست به دبير خانه استاني جشنواره واقع در اداره كل اوقاف و امور خيريه استان يزد ارسال كنند .


آثار برگزيده پس از داوري در مرحله استاني وتجليل از آن آثار برتر براي شركت در مرحله كشوري به دبير خانه مركزي جشنواره ارسال مي شود .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا