شورای برنامه ریزی شهرستان خاتم تشكیل شد

خاتم "مهین رستگار خبرنگاریزدفردا:شورای برنامه ریزی شهرستان خاتم با حضور مسئولین شهرستان و برخی از كارشناسان بودجه ادارات استان وشهرستان در محل فرمانداری تشكیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگاريزد فردا"در ابتدای این جلسه سرپرست فرمانداری ضمن تقدير و تشكر از اعضاي شوراي برنامه ريزي اظهار داشت: این اولین سالی است که توزیع اعتبارات شهرستان مطابق قانون برنامه پنجم توسعه برعهده فرمانداران گذاشته شده است و با تغییرات صورت گرفته اختیارات شهرستانها بیشتر شده بگونه ای که بسیاری از تصمیم گیریها در خود شهرستان انجام می شود.

"غلامرضا عطايي" با اشاره به اینکه كل اعتبارات شهرستان خاتم درسال 1390 مبلغ7712000000 تومان مي باشد افزود:درمجموع حدود 9درصد بودجه كل استان است كه بين 45دستگاه اجرايي توزيع مي شود كه بيشتر صرف پروژه هاي سفر رياست محترم جمهوري، استاندار محترم و پروژه هاي نيمه تمام ، تعهدات مسكن مهر ، درزمينه هاي عمراني ، فرهنگي ، بهداشتي هزينه خواهد شد

"سرپرست فرمانداري شهرستان خاتم " ضمن تقدير و تشكر از توجه ويژه مسئولين استان افزود: این میزان اعتبار را برای شهرستان محروم و دور از مركز استان و در عین حال مستعد و دارای پتانسیل بالا، ناچیز دانست و از مسئولان استان خواست درصورت امکان اعتبارات بیشتری از ساير منابع برای توسعه و عمران این شهرستان اختصاص دهند.

رئیس شورای برنامه ریزی شهرستان ضرورت پیگیری مسئولین ادارات در جذب اعتبارات ملی و اعتبارات مازاد را یاد آور شد و افزود: مدیران باید تمام تلاش خود را در جهت جذب اعتبارات تخصیص یافته در مهلت مقرر بكار گیرند.

غلامرضا عطايي در ادامه جلسه به برخی از الزامات قانونی بودجه اشاره كرد و افزود: بر طبق قانون حداقل یك درصد بودجه شهرستان به پایگاه های مقاومت بسیج و 8 درصد جهت بهسازی و نوسازی روستاها به بنیاد مسكن انقلاب اسلامی اختصاص یافته است.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا