یزدفردا :الان زمان یکه تازی نیست ،زمان یکپارچگی دنیای اسلام است ،ترکیه چندی پیش اقدامی نمادین انجام داد و در تلاش است تا نقش امپراطوری عثمانی را در جهان اسلام ایفا کند در حالی که بازگشت به آن غیر ممکن است

سید حسین نقوی حسینی، درباره اتفاقات اخیر در مصر گفت: حادثه ای که در قاهره اتفاق افتاد یک نقطه عطف در خیزش جنبش های کشورهای اسلامی است که رخ داد و آن را به نمایش گذاشتند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود: ضدیت و تعارض این جنبش ها مقابله با رژیم صهیونیستی است و این حرکات در مصر زنگ خطری است برای رژیم صهیونیستی که بداند جهان اسلام بیدار است .

وی با اشاره به مشابه بودن رویداد اخیر قاهره با اشغال سفارت امریکا در سالهای گذشته ایرنا تصریح کرد: اتفاقی که در مصر افتاد همانند حرکتی بود که در سال 58 در ایران رخ داد و سفارت آمریکا را در تهران به ازای چند دهه تجاوز و استبداد اشغال کردند و مصر نیز اعلام کرده با موجودیت صهیونیست مخالف است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: پیام مهم بیداری اسلامی مردم مصر برای حکومت هایی است که به ملت های خود خیانت و از اسرائیل حمایت کرده و رابطه برقرار نموده اند این است که منتظر خشم کشورهای اسلامی باشند.

وی با اشاره به برخی مواضع ترکیه نیز افزود: الان زمان یکه تازی نیست ،زمان یکپارچگی دنیای اسلام است ،ترکیه چندی پیش اقدامی نمادین انجام داد و در تلاش است تا نقش امپراطوری عثمانی را در جهان اسلام ایفا کند در حالی که بازگشت به آن غیر ممکن است.

نقوی حسینی تصریح کرد: ترکیه نیز باید با منطق دنیا اسلام حرکت کند، ترکیه نباید فریب آمریکا را بخورد و در زمین آنها بازی کند .

وی در خاتمه گفت: بیداری اسلامی به دنبال اقدامات در سطح دیپلماتیک نیست ، به دنبال تحول اجتماعی است، ترکیه باید این هشدار را دریافت کند که نمی شود در مدار سیاست های امریکا حرکت کرد.

منبع: مجلس نیوز
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا