جشنواره خوشنويسي رضوي هفتم مهرماه آغازبکارمی کند


مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: جشنواره خوشنويسي رضوي در يزد 7 مهر ماه افتتاح مي شود و تا 20 مهرماه ادامه خواهد داشت.


محمود عاليشوندي در گفت‌وگو باایسنااظهار كرد: فراهم كردن مقدمات برگزاري جشنواره خوشنويسي خط رضوي پس از اتمام هشتمين جشنواره در يزد آغاز شد و اولين كار در اين راستا اعلام فراخوان جشنواره بود.


وي با اشاره به اينكه ارسال آثار تا دهم شهريورماه جاري ادامه داشت، افزود: تلاش كرديم جوائز اين دوره حرفه اي تر باشد و به افزايش قيمت در جوائز توجه كنيم.


عاليشوندي اظهار اميدواري كرد: طبق گاه شمار در روز 15 شهريور اعلام نتايج انجام شود و انتخاب آثار را داشته باشيم.


وي گفت: اخيرا طي جلسه اي اعضاي هيات داوران جشنواره خوشنويسي خط رضوي در يزد توسط انجمن خوشنويسان يزد انتخاب شدند تا ماموريت داوري آثار هنرمندان شركت كننده در جشنواره امسال را عهده دار شوند.


وي گفت: داوري آثار سوم و چهارم مهر ماه انجام مي شود و 7 مهر ماه جشنواره افتتاح و تا 20 مهرماه ادامه خواهد داشت.


دبیر جشنواره ملی خوشنویسی رضوی با اشاره به دو بخش ويژه اساتيد و جشنواره جشنواره ها در سال جاري بیان داشت: بخش ویژه جشنواره جشنواره‌ها با هدف شناخت بیشتر هنرمندان خوشنویس دوره‌های قبل و ایجاد انگیزه برای جوانان خوشنویس و بسط و گسترش هنر خوشنویسی در دوره نهم برای نخستين بار به جشنواره خوشنویسی رضوی اضافه شده و با افزایش هدایا در این بخش امیدواریم پیوندی شایسته بین هنرمندان این دوره با دوره‌های گذشته ایجاد نماییم.


عالیشوندی گفت: نمایشگاه آثار برگزیدگان جشنواره، بخش ویژه نمایش آثار اساتید برجسته خوشنویسی کشور و بخش ویژه بانوان به همراه برگزاری کارگاه‌های آموزشی هنر خوشنویسی به محتوای جشنواره امسال غنای بیشتری مي‌بخشد.


وي خاطرنشان كرد: در كنار افتتاحيه جشنواره ورك شاپ خياباني ويژه هنرمندان خوشنويس و تجليل از استاد رهبران به دليل موفقيت در جشنواره حليه تركيه برگزار مي شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: قصد داریم در حاشیه جشنواره امسال برای نخستين بار کارگاه آموزشی اقتصاد در هنر را با کمک مراکز دانشگاهی استان برگزار کنیم و با برگزاری این کارگاه آموزشی اعتماد بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری جلب نماییم.


وی افزود: در نهمین دوره جشنواره ملی خوشنویسیرضوی یزد برای نخستين بار بستر برگزاری اکسپوی هنری در یزد فراهم شده است و آثار هنری فاخر دوره‌های گذشته و این دوره جشنواره در آن به فروش مي‌رسد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا