تشکیل شورای ساماندهی امور سالمندان شهرستان یزدبه ریاست فرماندار

یزدفردا:اولین جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان شهرستان یزد برگزار شد.

در جلسه ای که با حضور فرماندار یزد، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ، رئیس سازمان بهزیستی شهرستان و دیگر اعضاء در محل فرمانداری تشکیل شد در مورد راهکارهای مؤثر ساماندهی امور سالمندان شهرستان یزد بحث و تبادل نظر شد.

عزیزالله سیفی با بیان اینکه سالمندان در جامعه امروزی نقش بسیار مهمی دارند خاطر نشان کرد آموزه های دین اسلام نیز احترام به سالمندان و افراد کهنسال را یک امر ضروری دانسته که ما نیز باید این امر را جدی گرفته و زمینه های لازم را برای زندگی خوب این عزیزان به وجود آوریم.

فرماندار  با تاكيد بر اين كه مقوله سازماندهي و پرداختن به رفاه سالمندي به عنوان پديده مهم شناخته می شود گفت: ساماندهی سالمندان به معنی پرداختن به مقوله توانبخشی صرف يا خدمات بهداشتی- درمانی نيست بلکه به معنی تلاش برای حضور فعال سالمندان در جامعه است.

وی در ادامه با مهم دانستن مسایل سالمندان استفاده از توانمنديها، اشتغال، تنهايی و ديگر مسائل سالمندان را از مواردی دانست که بايد به آن پرداخته شود.

رئیس سازمان بهزیستی شهرستان یزد در ادامه جلسه  گفت: چنانچه امروز براي مقوله سالمندي برنامه‌ريزي نشود به طور قطع در سالهاي نزديك بايد درصدد رفع معضل سالمندي باشيم چرا كه كشورهايي كه از سالهاي بسيار دور به فكر نفع اين معضل بودند امروز بيان مي‌كنند كه در مقابل اين پديده غافلگير شده‌اند.

در پایان سیفی ضمن تقدیر و تشکر از همه دستگاههای اجرایی در سطح شهرستان که در امر ساماندهی سالمندان فعالیت کرده اند گفت:باید با توجه به جمعيت گسترده سالمندان در آينده پرداختن به مسايل مربوط به رفاه و سلامت اين قشر از جامعه از اهیمت خاصی برخوردار باشد.

در اين نشست در خصوص ساماندهي سطح شهر ، ايجاد بانك اطلاعات سالمندان ، توجه به پاركها و  بهره برداري سالمندان از آن و ... تصميم گيري شد.

 روابط عمومی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا