طبس – سرپرستي يزدفردا: سومين نشست خبري مسئولان در طبس به همت "ستاد گراميداشت هفته دولت" با حضور و پاسخگويي مديران حوزه اشتغال، در مركز رشد فناوري اين شهرستان برگزار شد.

به گزارش يزدفردا از طبس: " سجادي" رئيس مركز رشد فناوري - " قاسمي زاده" رئيس اداره كار و امور اجتماعي - "مفتاح" رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي و "عبدي" رئيس سازمان تأمين اجتماعي شعبه طبس از مسئولان حاضر در نشست خبري بودند.


"مهنس سجادي رئيس مركز رشدفناوري طبس"، كه ميزبان اين نشست خبري بود گفت:از آنجا كه مراكز رشد و پاركهاي علم و فناوري هنوز شايد در جامعه بخوبي شناخته شده نباشند، من از خبرنگاران و اصحاب رسانه مي خواهم تا در آگاه سازي جامعه ما را ياري دهند.

وي افزود:مركز رشد طبس توانسته است با اعطاي 300 ميليون ريال تسهيلات به مبتكران جوان و مخترعين علمي، از حوزه علم و فن آوري و اشتغال در اين منطقه بخوبي حمايت كند و تاكنون با در نظر گرفتن مقاطع زماني در 2 دوره "پيش رشد" و "رشد" موفق به ارائه خدماتي از جمله: به واگذاري مكان استقرار – حمايت مشاوره اي – خدمات پشتيباني – برگزاري دوره هاي آموزشي – حمايت هاي مالي – معافيت هاي مالياتي – مشاوره فني و بازاريابي، به جوانان جوياي كار شده ايم.

سجادي خاطر نشان كرد:ما در مسير توسعه و اشتغال و نيل به اهداف مركز رشد فناوري شهرستان طبس، قبل از سال 1390 رشدي بالغ بر 50 درصد داشته ايم، اما امروز مفتخريم كه اعلام كنيم اين رشد در سال 1390 به 300 درصد رسيده است.


" مهندس قاسمي زاده رئيس اداره كار وامور اجتماعي طبس" ضمن ارائه آمار و ارقام و گزارشي از حوزه كاري خود گفت: اداره كار تنها موظف به ايجاد كار نيست و بايد در جايگاه تشكيلات ساماندهي حوزه كار و كارگر و كارفرما نيز به وظايف خود عمل كند.

وي يادآورشد: اداره كار در بخشهاي روابط كار – بازرسي – اشتغال و بيمه بيكاري وظايفي دارد، كه مي كوشيم به نحو احسن آنها را اجرائي كنيم.

قاسمي زاده با اشاره به حوادث ناشي از كار و رسيدگي به آنها در حوزه اختيارات اداره كار گفت: ما براي تحقق خواسته هاي قانوني كارگر و كارفرما تلاش مي كنيم، اما حصول نتيجه در دعاوي حوزه كار را به سيستم قضائي مي سپاريم و در اين مسير براي حفظ حيثيت افراد از ارائه اطلاعات و اخبار به رسانه ها و يا مسئولان غير مرتبط پرهيز مي كنيم.


"عبدي رئيس سازمان تأمين اجتماعي شعبه طبس" ضمن گراميداشت ايام هفته دولت گفت: تحقق نيازهاي روحي و امنيت شغلي افراد جامعه به نگرش مطمئن به آينده بر مي گردد، كه اين آينده توسط تأمين اجتماعي ساخته و پرداخته مي شود.

وي متذكر شد: امروز كه در جمع خبرنگاران حاضرم، خوشحالم كه بيشترين تلاش خود وهمكارانم را در جهت تحقق نيازهاي اجتماعي افراد و بويژه همشهريانم بكار گرفته ايم.

عبدي با اشاره به بيمه كارگران ساختماني گفت: بيشترين سهم در استان يزد براي اعمال بيمه كارگران ساختماني كه مصوب دولت محترم مي باشد به شهرستان طبس واگذار شده است و چند روز پيش حدود 190 نفر را در اين زمينه ثبت نام نموده ايم.

ايشان با اشاره به تحقق قسمتي از وعده هاي مديرعامل صندوق رفاه و تأمين اجتماعي در سفر به شهرستان طبس، از خبرنگاران خواست تا سوالات مرتيط با حوزه درمان تأمين اجتماعي را از مدير درماني اين شعبه در طبس جويا شوند.


"مفتاح رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي طبس" گفت: مراكز آموزش فني و حرفه اي متولي اشتغال نيستند، اما براي اشتغال علمي و صحيح به طور غير رسمي آموزش مي دهند.

وي يادآورشد: مركز طبس نسبت به سال قبل، به تعهدات آموزشي خود بيشتر عمل كرده و به حد كمال خدمت رساني وآموزش رسيده است و شهرستان طبس در آموزش فني و حرفه اي، بعد از شهر يزد بالاترين سطح تعهدات استان را داراست و تا كنون با جذب 327 ميليون تومان اعتبار در سال جاري موفق به تشكيل كارگاههاي plc – گاز خانگي و تجاري – برق ساختمان درجه يك و تجهيز رشته اي مراكز عشق آباد و ديهوك شده ايم و در همين راستا با 319524 نفر ساعت دوره آموزشي، تعداد 1434 نفر را بطور مستقيم آموزش داده ايم.

مفتاح ياد آور شد: بيشترين اعتبارات استان در مراكز آموزش فني و حرفه اي بعد از يزد در شهرستان طبس محقق شده و جذب گرديده است كه البته مراكز عشق آباد و ديهوك ما هنوز از اعتبار ضعيفي برخوردارند كه انشالله به همت مديريت استان اين كسري بزودي مرتفع گردد.


به گزارش يزدفردا: اين نشست كه 2 ساعت بطول انجاميد با پرسش خبرنگاران در حوزه هاي مختلف اشتغال و كار آفريني از مسئولين حاضر پايان يافت.

گفتني است: مشروح گزارش عملكرد مديران مذكو در گزارشهاي جداگانه به اطلاع مردم خواهد رسيد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا