تاکید نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد بر تامین آب مورد نیاز استان دردیدار کارکنان مؤسسه کوثر یزد

یزدفردا :در نشست مدیرعامل، اعضاي هيات مديره و جمعی از کارکنان موسسه کوثر یزد با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد بار دیگر بر اهمیت اجرای خط دوم انتقال آب به استان یزد تاکید شد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا، در این نشست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان در ماه مبارک رمضان و تبریک میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، ياد و خاطره نماينده ولي فقيه و امام جمعه فقيد يزد را گرامي داشت.

وي با اشاره به خدمات و اقدامات موسسه کوثر یزد برای تامین منابع مالي انتقال آب به استان از تلاشهای صورت گرفته در این رابطه قدردانی کرد.

http://www.yazdfarda.com/media/news_img/image_37931.jpeg

حضرت آیت ا... ناصری با اشاره به پروژه های اقتصادی و عمرانی در دست اقدام موسسه کوثر بر دوام سودآوری منابع مالی در این رابطه تاکید کرد و افزود: بهره گیری از طرح ها و پروژه هایی که از درآمدهاي مستمر و دائم بر خوردار باشند باید مدنظر مسئولان موسسه قرار گیرد.

وی با تاکید بر نقش نخبگان دانشگاهی و متخصصان و دست اندر کاران حوزه آب استان گفت: انجام مطالعات سفره های زیرزمینی و بررسی راهکارهای جدید برای دسترسی به آب مورد نیاز در کنار بهره گیری مناسب از آب موجود باید با جدیت از سوی دست اندر کاران امر و محققان پیگیری شود.

آیت ا... ناصری همچنین بر راه اندازی کمیسیون های علمی و تخصصی برای بررسی راهکارهای جدید دسترسی به آب و مصرف صحیح منابع مالی و کسب درآمد در این رابطه تاکید کرد. نماینده ولی فقیه در استان کسب درآمدهای مستمر و تولید ثروت در پروژه های اقتصادی موسسه کوثر را یادآور شد .

وی با اشاره به اهمیت اجرای خط دوم انتقال آب به استان یزد، بر مشاركت استان به منظور تسريع در پروژه مذكور تاكيد كرد.

 

سید علیرضا نبوی زاده نیز در ابتدای این نشست ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان در ماه رمضان و تبریک ولادت کریمه اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، با گرامیداشت یاد و خاطره امام جمعه فقید یزد حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد علی صدوقی(ره) گفت: خدمات ارزشمند آن مرحوم برای مردم استان به ویژه در خصوص اجرای خط اول انتقال آب هرگز از یاد ها و خاطره ها محو نخواهد شد.

مدیرعامل موسسه کوثر یزد با تبریک انتصاب شایسته حضرت آیت ا... ناصری به نمایندگی ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: انتصاب حضرتعالی که از مجاهدان قبل از انقلاب و یاوران حضرت امام خمینی و از خاندان ریشه دار و روحانی جلیل القدر آیت ا.. حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی می باشید، منشاء خدمات نیکو و ارزشمندی برای مردم سختکوش و قناعت پیشه یزد خواهد بود.

رئیس هیات مدیره موسسه کوثر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت فاجعه بار و اسفناک خشکسالی های اخیر، بر اهمیت تامین آب مورد نیاز مردم تاکید کرد و گفت: امروز ماندگاری و پایداری یزد منوط به تامین آب مورد نیاز است و این موضوع وظیفه همه مردم و مسئولان امر را در این رابطه خطیرتر می سازد.

وی ادامه داد: منابع زیرزمینی آب استان سالانه با بیلان منفی 300 میلیون متر مکعبی مواجه است که ادامه این روند نگران کننده، فاجعه ای تلخ و تاسف بار را برای رشد و تعالی استان یزد به عنوان یکی از قطب های صنعتی، علمی و فرهنگی کشور ترسیم می کند.

نبوی زاده با بیان این که اجراي طرح خط اول انتقال آب گرچه اثرات بزرگي از خود بجاي گذاشته، وليكن تنها تا چند سال ديگر مي‌تواند جوابگوي نياز آب شرب منطقه باشد افزود: در مقطع کنونی پس از جمع بندی نظرات و دیدگاههای کارشناسان امر و با در نظر گرفتن شرایط استان دارالعباده یزد، ایجاد خط دوم انتقال آب به عنوان راهکار برون رفت از مشکل و بحران کنونی استان در حوزه آب، در قالب مصوبه ای در سفر نخست به هیات دولت پیشنهاد گردید که با تلاشهای مسئولین وقت، در نشست هیات دولت در استان، انجام مطالعات پروژه مذکور به تصویب رسید که اقدامی مهم و گامی بزرگ در راستای توسعه استان به شمار می رود.

وی با اشاره به این که تحقق این پروژه بارها از سوی نماینده فقید ولی فقیه و یادگار شهید محراب نیز بارها مورد تاکید قرار گرفته بود و از سوی استاندار یزد نیز با جدیت قابل تقدیر، پیگیری می شود خاطرنشان کرد: در سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به استان یزد، ایشان نیز در جمع عظیم مردم استان بر اهمیت مسئله آب برای استان تاکید کردند و فرمودند: «من مي‌دانم مسئله مهم استان یزد ، مسئله آب است.» مدیرعامل کوثر ادامه داد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) پشتوانه عظیم معنوی برای اجرایی شدن خط دوم انتقال آب به شمار می آید و مسئولین را بیش از پیش بر عملیاتی شدن این پروژه عظیم ترغیب می کند.

http://www.yazdfarda.com/media/news_img/image_37931.jpeg

نبوی زاده با بیان این که نزولات كم جوي، تبخير شديد آب و تخصيص كامل آب انتقالي از طريق خط اول، نياز شديد استان به تحقق اين پروژه را نمايان مي‌سازد ادامه داد: مسلم است که به دلیل حجم بالای اعتبار مورد نیاز به منظور تحقق پروژه مذکور، تامین بخشی از هزینه های پیش بینی شده برای اجرای پروژه خط دوم انتقال آب توسط استان، می تواند راه را در جهت سرعت بخشیدن به این پروژه هموار سازد.

نبوی زاده اضافه کرد: با عنایت به توجهات ریاست جمهوری در کنار پیگیری های استاندار محترم یزد، در نشستی با حضور مقامات استاني و وزير مسكن و شهرسازي وقت، زمينی به مساحت 2000 هكتار واقع در محور یزد - تفت به موسسه كوثر واگذار شد تا در راستای تامین بخشی از هزینه خط دوم انتقال آب مورد استفاده قرار گیرد و از این طریق، موسسه كوثر یزد که با هدف تامين منابع مالي آب و توسعه آب در زمان پروژه انتقال خط اول به منظور جمع آوري كمك هاي مردمي شكل يافته بود، بار ديگر در جهت تامين بخشي از منابع مالي خط دوم، فعال گردد.

نبوی زاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مطالعات صورت گرفته برای انتقال آب خلیج فارس به استان، بر پیگیری های لازم در این رابطه تاکید کرد.

وی در پایان به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های موسسه کوثر به منظور تامین بخشی از منابع انتقال آب به استان پرداخت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا