احداث آلاچيق در کمپينگ حميديا


معاون سرمايه گذاري اداره کل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان يزد از احداث 6 واحد آلاچيق در کمپينگ حميديا خبر داد.


به گزارش روابط عمومي اين اداره کل به نقل از "کاظم بابارحيم" حاکي است: عمليات ساخت اين واحدها شامل خاکبرداري، پي‌کني، گودبرداري و کانال کني در زمين‌هاي سخت، تهيه، بريدن، خم کردن و کارگذاشتن ميل گرد ساده، تهيه و اجراي بتن با شن و ماسه شسته طبيعي يا شکسته، و تهيه، ساخت و نصب ستون مي‌باشد.


وي آجرکاري و شفته ريزي، نماچيني با آجر ماشيني سوراخ دار، شفته ريزيي با خاک محل، تهيه و نصب پوشش سقف به صورت کامل و استاندارد و فرش کف با موزائيک فرنگي و خرده سنگ را از ديگر عمليات احداث آلاچيق در کمپينگ حميديا عنوان کرد.


به گفته بابا رحيم احداث اين تعداد آلاچيق بالغ بر 251 ميليون ريال هرينه در بر داشته است


وي افزود: استان يزد يک مقصد گردشگري ملي و فراملي است و ضعف در توسعه زيرساخت‏هاي گردشگري امکان استفاده بهتر از پتانسيل‏هاي گردشگري را به طور کامل فراهم نياورده است.


به گفته اين مقام مسئول دولت در سال‏هاي اخير به توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري توجه ويژه‏اي نموده و بر اين اساس در قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه تصميم گرفته شده که در اين بخش با کمک بخش خصوصي اقدامات مهمي انجام شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا