تهدید تابش نماینده مردم اردکان در جمع نمازگزاران روستای ترک آباد:
اگر تعلل و قانون گریزی مسئولان استان درخصوص اختصاص کامل عوارض شهرستان اردکان بیش از این ادامه یابد از طریق نهادهای ذیربط و نظارتی اقدام خواهم کرد

یزدفردا :نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در اجتماع نمازگزاران روستای ترک آباد با بیان شمه ای از فضایل و ویژگیهای حجت الاسلام والمسلمین صدوقی امام جمعه فقید استان یزد و گرامیداشت یاد و خاطره وی در چهلمین روز درگذشتش و توصیه به مردم برای قدر دانستن ماه رمضان و تلاش برای کسب معرفت حقیقی از این ماه با برکت که در آن خوان سفره الهی گسترده است گفت: اهتمام همه ما در این ماه پرفضیلت باید تمرین بندگی شایسته خداوند و کسب فضایل و پرهیز از رذیلتهای اخلاقی باشد تا هم از نظر فردی انسانهای شایسته ضیافت ا.. باشیم و هم جامعه ای مبتنی بر آموزه های دینی و اخلاق اسلامی بسازیم.


وی ابراز امیدواری کرد روحیه تعبد و تعهد در کنار سختکوشی و بردباری که نهفته در عمق وجود روستائیان است به برکت این ماه شریف در کل جامعه جاری و ساری شود.


نایب رئیس کمیسیون طرح هدفمندسازی یارانه های مجلس در بخش دیگری از سخنانش اجرای این طرح را ضرورتی برای اقتصاد کشور دانست و در عین حال تاکید کرد: از ابتدا گفته ایم و بار دیگر تاکید می کنیم مدیریت و اجرای این طرح باید به نحوی باشد که مردم آسیب نبینند و اهداف مهم مدنظر که توزیع هدفمند یارانه ها، مصرف بهینه انرژی ، تقویت روند تولید و اصلاح بنیادی اقتصاد کشور است توامان تحقق پذیرد.


وی با بیان اینکه بعد از اجرای این طرح و بروز برخی مشکلات برای مردم بخصوص در حوزه انرژی از جمله قیمت برق،گاز و برق چاههای کشاورزی، مراتب را در ملاقاتهای حضوری،مذاکره و مکاتبه با مسئولان کشوری در میان گذاشته است افزود: برخی از این مشکلات تا حدی برطرف شده و امیدواریم مشکلات باقیمانده از جمله اجرایی شدن بسته های حمایتی برای بخش تولید نیز هر چه زودتر عملیاتی شود.


نماینده مردم اردکان همچنین با اشاره به پیگیری انجام شده برای وصول عوارض این شهرستان افزود: مبلغی بالغ بر سه میلیارد و پانصد میلیون تومان که توسط واحدهای تولیدی به حساب وزارت کشور واریز شده بود در این مرحله اخذ شده که با هماهنگی فرمانداری در روستاهای بخش خرانق ، عقدا و مرکزی هزینه خواهد شد.دهیاریها نیز توجه داشته باشند تا این وجوه در اسرع وقت با لحاظ مسائل قانونی صرف اجرای پروژه ها و رفع مشکلات و حوائج مردم گردد.


محمدرضا تابش با انتقاد از تعلل مقامات مسئول استان در اختصاص کامل مبالغ اخذ شده و صرف آنها مطابق آنچه در قانون پیش بینی شده ، ابراز نمود: اگر تعلل و قانون گریزی بیش از این ادامه یابد از طریق نهادهای ذیربط و نظارتی در جهت احقاق حق مردم محروم خصوصا روستائیان اقدام خواهم کرد.


وی مبلغ تخصیصی به روستای ترک آباد در این مرحله را بالغ بر 700 میلیون تومان ذکر و اظهار امیدواری کرد تا پروژه های همچون احداث میدان ورودی روستا،زیرسازی و اسفالت معابر،امور فرهنگی و اموزشی و غیره اجرا و در روند توسعه و عمران این روستا تسریع شود.


تابش همچنین ضمن تشکر از شرکت آب و فاضلاب روستایی استان که نسبت به تامین آب مطلوب مصرفی نسبت به سال گذشته اقداماتی موثر انجام داده ،در عین حال با انتقاد از این شرکت گفت: علی رغم اعتبار بسیار خوبی که سال گذشته برای تعویض و بهسازی شبکه آب شرب این روستا اختصاص یافت، متاسفانه هنوز کاری درخصوص تعویض شبکه های فرسوده و تامین آب شرب بخشی از محلات شهرک امام(ره) این روستا صورت نگرفته که لازم است هرچه سریعتر این کار انجام شود.


در پایان مردم نیز مشکلاتشان را با نماینده خود در مجلس مطرح نمودند که "تابش" قول بررسی و پیگیری از طریق مسئولان مربوطه را داد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا