معاون فرهنگي وهنری ارشاد یزد:
خبرنگاران جايگاه معنوي والايي دارند

معاون فرهنگي وهنری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد گفت: گرچه خبرنگاران از حقوق مادي بالايي برخوردار نيستند ولي جايگاه معنوي خوبي دارند.

حسن مفيدي در گفت‌وگو با ایسنا اظهار كرد: خبرنگاران در طول تاريخ مسؤوليت سنگيني بر عهده داشته اند و انتقال فعاليتها و همچنين مسائل و مشكلات جامعه به مسؤولان را انجام مي دهند.


وي ادامه داد: خبرنگار در طول تاريخ جايگاه والايي داشته و به اين قشر جامعه بها داده شده است. در استان يزد نيز مديران و مسؤولان اهميت و احترام خاصي براي خبرنگاران قائل هستند و در شوراي اطلاع رساني استان با كمك اعضا، مديران رسانه اي را كه اطلاعات دقيق و كاملي به مردم مي دهند معرفي مي كنيم.


وي افزود: خبرنگار علاوه بر اينكه سكوي اطلاع رساني باشد، يك مجموعه اي است كه حد فاصل مردم و مسؤولان مي باشد و وظيفه شرعي و قانوني بر عهده دارد گرچه خبرنگاران از حقوق مادي بالايي برخوردار نيستند جايگاه معنوي خوبي دارند و در استان يزد هم اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و ساير مسؤولان براي قشر خبرنگار اهميت خاصي قائل است.


وي مهمترين وظيفه خبرنگاران را اطلاع رساني شفاف و واقعي به مردم و انتقال مشكلات جامعه عنوان كرد و گفت: از آنجايي كه خبرنگار در جامعه حضور دارد از مشكلات مردم نيز باخبر است و آنها را از طريق خبرگزاريها، نشريات و سايتهاي خبري به مسؤولان مربوطه انتقال مي دهد و در جهت پيشرفت و سالم سازي جامعه و انتقال خدمات دولت به مردم گام برمي دارد.


وي بيان كرد: خبرنگاران در استان يزد مجموعه و تشكل صنفي ندارند و با خبرگزاريها و مطبوعات فعاليت مي كنند و از لحاظ كاري با آنها ارتباط دارند.


وي اضافه كرد: در دو سه سال گذشته مشكل بيمه خبرنگاران را در استان پيگيري كرديم و تعدادي از خبرنگاران واجد شرايط بيمه شدند و تسهيلات ناچيزي نيز از طريق صندوق حمايت از خبرنگاران و نويسندگان دريافت كردند. همچنين هداياي رياست جمهوري در اختيار خبرنگاراني كه تاييد و معرفي شدند قرار گرفت كه در آينده نيز قرار است اين اتفاق بيفتد.


وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر خبرنگاران استان با تشكل خانه مطبوعات فعاليت مي كنند و خانه مطبوعات نيز غير فعال است كه اميدواريم خانه مطبوعات فعاليت خود را مجددا شروع كند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا