مسابقات سراسري اسب‌دواني كورس پاييزه يزد پايان يافت
با برگزاري هفته چهارم مسابقات سراسري اسب دواني كورس پاييزه يزد، ويژه اسب‌هاي اصيل، اين رقابت‌ها عصر جمعه در مجتمع سواركاري صفاييه شهر يزد پايان يافت.

در مسابقات روزجمعه ، ‪ ۲۴‬راس اسب در سه كورس، مسافت‌هاي يك هزار و ‪۱۰۰‬ متر، دو هزار و ‪ ۱۰۰‬متر و يك هزار و ‪ ۶۰۰‬متر را طي كردند.
نخستين كورس رقابت‌ها به اسب‌هايي اختصاص داشت كه در مسابقات كشوري كمتر از چهار امتياز داشتند (اسب‌هاي صفر و دو امتيازي) و در مسافت يك هزار و ‪ ۱۰۰‬متر با هم مسابقه دادند.
در اين كورس اسب‌هاي "هلال"، "دستان مير" و "خيره" ، همگي از يزد به ترتيب مقام‌هاي اول تا سوم را كسب كردند.
در كورس دوم نيز كه در مسافت دو هزار و ‪ ۱۰۰‬متر برگزار شد و به اسب‌هاي چهار تا ‪ ۱۲‬امتياز رده‌بندي كشوري اختصاص داشت، اسب‌هاي "چالدران مير"، "در" و"هيهات" از يزد به ترتيب اول تا سوم شدند.
در آخرين كورس اين رقابت‌ها كه در رده اسب‌هاي ‪ ۱۶‬تا ‪ ۴۶‬امتيازي و به مسافت يك هزار و ‪ ۶۰۰‬متر برگزار شد اسب "خيزران" از استان لرستان اول شد و اسب‌هاي "خمسه مير" و "دليجان بيك"، هر دو از استان يزد به ترتيب دوم و سوم شدند.
در پايان اين مسابقات در مجموع ‪ ۲۶‬ميليون و ‪ ۲۵۰‬هزار ريال از سوي هيات سواركاري استان يزد به صاحبان و سواركاران اسب‌هاي برتر اهدا شد.
اسب‌هايي كه در مسابقات كشوري مقام‌هاي اول تا سوم را به دست آورند به ترتيب هشت، چهار و دو امتياز در رده‌بندي فدراسيون كسب مي‌كنند.
در نخستين دوره مسابقات سراسري اسب‌دواني كورس پاييزه يزد، سواركاراني از استان‌هاي تهران، يزد، لرستان، كرمان، خوزستان و اصفهان طي چهار جمعه متوالي با يكديگر مسابقه دادند.
آيين اختتام اين مسابقات نيز عصر امروز با حضور محمدرضا تابش رييس فدراسيون سواركاري در مجتمع سواركاري صفاييه شهر يزد برگزار شد.
استان يزد با داشتن ‪ ۲۲‬باشگاه پرورش‌دهنده اسب اصيل و ‪ ۴۵۰‬راس اسب از اين نژاد، بعد از استان خوزستان بيشترين اسب از اين نوع را در كشور دارد.
سعید صادقی مقدم   
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا