نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس با انتقاد از این که اعتبارهای خشکسالی امسال با وجود نزدیک شدن به میانه ماه تابستان هنوز ابلاغ نشده است، گفت: این تخصیص نیافتن اعتبارها مشکل‌های جدی برای مردم به وجود آورده و دستگاه‌های اجرایی را هم برای آبرسانی به روستاها و زمین‌های کشاورزی با مشکل کمبود اعتبار روبه‌رو کرده است.

 

"علی‌اکبر اولیاء" در گفت‌وگو با خانه ملت در تشریح تذکر کتبی‌اش به رئیس‌جمهوری، گفت: هم در قانون برنامه و هم در قانون بودجه امسال دولت مکلف است به منطقه‌هایی که دچار خشکسالی شده‌اند، کمک نقدی کند.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی، افزود: استان یزد چندین سال است با خشکسالی دست به گریبان است و برای آب‌رسانی به روستاها با مشکل جدی کمبود آب روبه‌رو است.

اولیاء با بیان این که اعتبارهای خشکسالی امسال هنوز ابلاغ نشده است، ادامه داد: نبود اعتبارها، کار دستگاه‌های اجرایی استان را خدشه‌دار کرده است، به طوری که به بیشتر روستاهای استان به سختی و با تانکر آب می‌رسد.

وی از خشک شدن درخت‌های کهن‌سال که قدمتی تاریخی برای استان یزد دارند، خبر داد و تأکید کرد: اگر اعتبارهای ستاد حوادث غیر مترقبه نرسد، استان با مشکل‌های فراوان دیگری روبه‌رو می‌شود.

عضو کمیسون عمران مجلس از نشست امروز (چهارشنبه ۱۲ مرداد) خود با معاونت نظارت راهبردی و برنامه‌ریزی رئیس جمهوری خبر داد و یادآور شد: در سال گذشته نیز اعتبار ستاد حوادث غیر مترقبه با تأخیر ابلاغ شد. 

ستاد حوادث غیرمترقبه مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان به وزارت جهاد کشاورزی برای بهبود وضعیت کشاورزی منطقه‌های تأثیر گرفته از خشکسالی تخصیص داده است، اما این مبلغ هنوز تحقق نیافته است.

"علی اکبر اولیاء" در نشست علنی روز سه شنبه -۱۱ مرداد - به رئیس‌جمهوری و وزیر کشور درباره صدور دستور برای تسریع در ابلاغ اعتبارهای خشکسالی کشور به ویژه استان یزد تذکری کتبی داد و از سوی هیئت رئیسه مجلس قرائت شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا