خبرگزاري فارس: جامعه مدرسين حوزه علميه قم و جامعه روحانيت(جامعتين) با انتشار اطلاعيه‌اي، اسامي كانديداهاي خود در چهارمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري را اعلام كردند.


در نسخه نمابرشده اين اطلاعيه به خبرگزاري فارس آمده است: پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران به عيان جايگاه والاي رهبري امت اسلامي بيش از پيش بر مردم آشكار گشته است؛ به گونه‌اي كه اين جايگاه نه تنها ار راهبرنده مردم بزرگوار ايران اسلامي بوده كه الهام‌بخش ساير ملل جهان و تمامي مستضعفين عالم گشته است و بي‌جهت نيست كه اينك نام پرآوازه خميني كبير (ره) و خامنه‌اي عزيز (مدظله‌العالي) به عنوان رهبر انسانيت ومعنويت و مبارزه با ظلم و فساد و بي‌عدالتي بر تارك جهان درخشيده و فرقاني براي ره‌گم كردگان و حبل‌المتيني براي ثابت قدمان و ناقوس انحطاطي براي مستكبرين و زياده‌خواهان بين‌المللي گشته است.
اين اطلاعيه مي‌افزايد: اين نيست مگر بروز و تبلور يافتن اصل اساسي رهبري و ولايت جامعه در زمان غيبت معصوم (ص) كه در قالب اصل ولايت فقيه، همان ولايت رسول (ص) را اعمال كرده و از همان منبع لايزال و درخشان سرچشمه مي‌گيرد. همه بر اين نكته واقفند كه قدرت درك بسياري از لايه‌هاي مديريت و فوق تصور 10 ساله امام بزرگوار و الهي ملت ايران بخصوص در زمان هشت سال دفاع مقدس بر تمامي شوون و مفاهيم به‌گونه‌اي حيرت‌آور و اعجاب‌برانگيز بود كه حتي اكنون كه بيش از دو دهه از از آن زمان مي‌گذرد، غير قابل دسترسي مي‌نمايد، اما دشمن هم كه به خوبي بر اين نكته واقف گشته بود، آرزوي خامي در سر مي‌پروراند كه پس از بنيانگذاران انقلاب اسلامي ، شيرازه حكومت اسلامي را از هم پاشيده و با استفاه از خلاء‌ آن اسوه صلابت، اهداف ننگين خود را در اين سرزمين اجرا نمايد. لكن در آن بحبوحه سخت و غم بار دستي معنوي و ذخيره‌اي راهگشا و بوستاني به جا رسته به ثمر نشست و كنيه مكاران و طمع متجاوزان را بي‌فايده ساخت. آري در آن وانفسا اندوه هجرت يار، مجلس خبرگان رهبري جانشيني صالح و عادل و حكيمي فرزانه و انديشمندي مدير را بر عرشه كشتي انقلاب اسلامي نشاند كه بواقع عطر وجود او ياد خميني را در اذهان جاودانه مي‌سازد و اين به بركت انتخابي هوشمندانه، آمادگي وظيفه‌شناسانه و عالمانه است.
در اين اطلاعيه تصريح شده است: ملت انقلابي و هوشمند ايران اسلامي مستحضرند كه مجلس خبرگان رهبري كه تشكيل شده از خبرگان، زبدگان و برجستگان ملت است مي‌بايست همواره آمادگي و نهايت بصيرت واعتبار به صيانت از جايگاه رهبري انقلاب اسلامي پرداخته و در شرايط خاص به وظيفه شرعي و قانوني خود عمل نمايد؛ وظيفه‌اي كه ادا كردن آن به تعبير مقام معظم رهبري از عهده هيچ سرانگشت ديگري برنمي‌آيد و چنانكه شاهدبوديم اين انتخاب ناب و زلال بود كه عزت و عظمت نظام اسلامي را تضمين نمود. اين است كه به حكم عقل تشكيل مجلسي پويا و فرزانه واجبي بس خطير جلوه مي‌نمايد و اين مهم بر عهده تك تك آحاد ملت است كه با بصيرتي انقلابي و هوشمندي تكليف‌گرايانه به صحنه آمده و نمايندگاني والا و تاثيرگذار و خبرگاني متفكر را برگزينند.
اين اطلاعيه مي‌افزايد: بدين وسيله است كه راه طولاني ملت ايران براي دستيابي به قله‌هاي آرماني اسلامي و انساني براي دهه چهارم حيات انقلاب اسلامي نيز تضمين مي‌گردد. چه آنكه به بيان رسا و شيواي امام راحل عظيم الشان رضوان الله تعالي عليه "اگر ملت مسامحه نمايند و خبرگان را روي موازين شرعيه و قانون انتخاب نكنند، چه بسا كه خساراتي به اسلام و كشور وارد شود كه جبران پذير نباشد و در اين صورت همه در پيشگاه خداوند متعال مسول مي‌باشند. از اين قرار است عدم دخالت ملت، از مراجع و علماي بزرگ تا طبقه بازاري و كشاورز و كارگر وكارمند، همه و همه مسول سرنوشت كشور و اسلام مي‌باشند. چه در نسل حاضر و چه در نسل‌هاي‌ آتيه و چه بسا كه در بعضي مقاطع عدم حضور و مسامحه گناهي باشد كه در رأس گناهان كبيره است.
در اين اطلاعيه تصريح شده است: از اين روست اينك كه در آستانه چهارمين دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبري قرار گرفته‌ايم جامعه مدرسين حوزه علميه قم و جامعه روحانيت مبارز تهران- همچون دوره‌هاي گذشته كه با تاكيدات امام خميني (ره) به صحنه آمده و از ميان علماي محترم نقاط گوناگون كشور با رعايت احترام به همگان- عده‌اي را به عنوان فهرست مشترك به محضر شريف مردم ايران اسلامي معرفي نموده است. اين نظر مشورتي جامعتين پس از طي مدت‌ها رايزني و شناسايي در سراسر كشور صورت گرفته و در اين ميان خبرويت و روشن‌ضميري ، دلسوزي و ارادت قلبي و عملي نسبت به انقلاب اسلامي راحل و رهبري معزز آن ،برخورداري از آگاهي و صلاحيت‌هاي علمي، مخالفت‌هاي عيني با دنياپرستي و مقام‌خواهي، رعايت بي‌آلايشي و برخورداري از زي‌طلبگي و در يك كلام به فرموده امام راحل مخالفت‌ با اسلام آمريكايي، اسلام مرفهين بي‌درد و قاعدين و التزام به اسلام ناب محمدي (ص) از جمله خصوصيات بارز مد نظر تهيه‌كنندگان اين فهرست بوده است.
در خاتمه اطلاعيه آمده است: چه آنكه بر اين راه استواريم كه ملت سرنوشت‌ساز ايران اسلامي اين بار نيز همچون مراحل گذشته در نظام اسلامي آراء تاثيرگذار و پرمفهوم خود را به ميدان آورده و درس بزرگي به بدخواهان و كج‌فهمان خواهند داد.
لازم است كه در اين مجال از علما اعلام و خطباء عظام، شوراي محترم نگهبان، وزارت محترم كشور، رسانه‌ها و جرايد، دلسوزان و انديشمندان و فرهيختگان در برپايي هر چه باشكوه‌تر انتخابات تشكر نموده و توفيق همگان را از ذات باري‌تعالي خواستار شويم.
در اين اطلاعيه نامزدهاي جامعتين به اين شرح معرفي شده‌اند:

*حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي
1- مرتضي بني‌فضل
2- محسن مجتهد شبستري
3- محمدصادق نجمي
4- محمد فيض ‌سرابي
5- محمدنقي پورمحمدي

*حوزه انتخابيه آذربايجان غربي
1- سيداكبر قره‌باغي
2- سيدعلي‌اكبر قريشي

*حوزه انتخابيه اردبيل
1- سيدابراهيم سيدخاتمي
2- سيدحسن عاملي

*حوزه انتخابيه اصفهان
1- مرتضي مقتدايي
2- سيديوسف طباطبايي
3- حسن آقا شريعتي كاشاني
4- محمود عبداللهي
5- سيدابولحسن مهدوي

*حوزه انتخابيه ايلام
1- سيد مجتبي طاهري

*حوزه انتخابيه بوشهر
- سيدهاشم حسيني بوشهري

*حوزه انتخابيه تهران
1- علي اكبر مشكيني
2- اكبر هاشمي رفسنجاني
3- محمد يزدي
4- احمد جنتي
5- سيدمحسن خرازي
6- رضا استادي
7- محمد امامي كاشاني
8- تقي مصباح يزدي
9- محمدمحمدي گيلاني
10- غلامرضا رضواني
11- محمدباقر باقري كني
12- قربانعلي دري نجف‌آبادي
13- عبدالنبي نمازي
14- حسن روحاني
15- غلامرضا مصباحي مقدم
16- محسن كازروني

*حوزه انتخابيه چهارمحال بختياري
1- محمدرضا ناصري

* حوزه انتخابيه خراسان رضوي
1- عباس واعظ طبسي
2- سيدمحمود هاشمي شاهرودي
3- ابولقاسم خزعلي
4- سيداحمد علم‌الهدي
5- علي اصغر معصومي
6- محمدرضا فاكر

*حوزه انتخابيه خراسان شمالي
1- حبيب‌اله مهمان‌نواز

*حوزه انتخابيه خراسان جنوبي
1- سيدابراهيم رئيسي

*حوزه انتخابيه خوزستان
1- سيدمحمدعلي موسوي جزايري
2- سيدعلي شفيعي
3- محسن اراكي
4- علي فلاحيان
5- عباس كعبي
6- محسن حيدري
حوزه انتخابيه زنجان
محمد تقي واعظي

*حوزه انتخابيه سمنان
1- سيدمحمد شاهچراغي

*حوزه انتخابيه سيستان و بلوچستان
1- عباسعلي سليماني
2- سيدعبدالصمد ساداتي

*حوزه انتخابيه فارس
1- محمدصادق حائري شيرازي
2- سيدعلي اصغر دستغيب
3- احمد بهشتي
4- مهدي شب‌زنده‌دار
5- اسدالله ايماني

*حوزه انتخابيه قزوين
1- هادي باريك بين
2- علي اسلامي

*حوزه انتخابيه قم
1- محمد مومن

*حوزه انتخابيه كرمان
1- محمدعلي موحدي كرماني
2- سيداحمد خاتمي
3- محمدهاشميان

*حوزه انتخابيه كرمانشاه
1- حسن ممدوحي
2- محمود محمدي عراقي

*حوزه انتخابيه كهكيلويه
1- سيدكرامت الله ملك‌حسيني

*حوزه انتخابيه گيلان
1- عباس محفوظي
2- زين‌العابدين قرباني
3- مختار امينيان
4- محمد علي تسخيري

*حوزه انتخابيه لرستان
1- سيدحسن طاهري خرم‌آبادي
1- سيدمحمدنقي شاهرخي

*حوزه انتخابيه مازندارن
1- صادق لاريجاني
2- نورالله طبرسي
3- سيدصابر جباري

*حوزه انتخابيه مركزي
1- سيدابولفضل ميرمحمدي
2- احمد محسني گرگاني

*حوزه انتخابيه همدان
1- احمد صابري همداني
2- غياث‌الدين محمدي

*حوزه انتخابيه هرمزگان
1- غلامعلي نعيم‌آبادي

*حوزه انتخابيه يزد
1- ابولقاسم وافي
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا