بزرگترین تقاطع غیر همسطح استان یزد در شهرستان اردکان افتتاح شد


یزدفردا :بزرگترین تقاطع غیر همسطح استان یزد در شهرستان اردکان به بهره برداری رسید.


در مراسم افتتاحیه این پروژه عظیم ،نماینده مردم اردکان سخنان خود را با گرامیداشت یاد امام(ره) و شهدا آغاز نمود و با بیان اینکه وظیفه مسئولان در قبال مردم تلاش بی وقفه برای ایجاد رفاه و اسایش در همه زمینه هاست افزود:مردم نیز مسئولان را محل توجه و رسیدگی به مسائل شان میدانند و انتظار دارند این خدمتگزاری با تعهد ،تلاش و امانتداری همراه باشد.


محمدرضا تابش ادامه داد: خرسندم که امروز شهرستان اردکان در سایه ،سختکوشی ، ادب و اعتماد و تعامل مردم با مسئولان ، روز به روز مراحل توسعه و ترقی را می پیماید.البته برنامه ریزی و سمت گیری ما باید دستیابی به توسعه ای پایدار و همه جانبه باشد تا شاهد آن نباشیم که عده ای در فقر و بیچارگی و گروه دیگری در قله های اشرافیت باشند.می بایست فرصتهای رشد و بهره مندی را برای اقشار مختلف جامعه فراهم نمود و توازن در توزیع درآمدها را داشته باشیم.


وی احداث این پروژه عظیم با توجه به حجم گسترده سرمایه گذاری در شهرستان اردکان در سالهای اخیر را طبیعی و در عین حال مورد نیاز و خواست عمومی مردم به جهت تلفات و حوادث تلخی که در این مسیر حادث شده بود ، ذکر کرد و آنرا را ارزانی وجود مردمانی دانست که همواره در دفاع از آرمانهای این انقلاب از بذل هیچ کوششی فروگذار نکرده اند.


تابش همچنین از همه مردم شهرستان ،بخصوص ساکنین و کسبه اطراف این پروژه که با سعه صدر ، در زمان اجرای این پروژه مشکلات ایجاد شده را تحمل نمودند تقدیر و عذرخواهی نمود و اظهار امیدواری کرد فرماندار و برخی ادارات شهر بخشی این مسائل بخصوص در مورد کسبه مجاور پروژه را جبران نماید.


نماینده مردم اردکان همچنین بخشی از صحبتهای خود از همه کسانی که همت نمودند این پروژه مهم به سرانجام برسد تشکر نمود.وی از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، دکتر بهبهانی وزیر سابق راه ،واحدهای صنعتی و شهرداری که تامین بخشی از بار مالی پروژه را عهده دار بودند، همراهی ادارت کل آب،برق، گاز و مخابرات که در آزادسازی مسیر و جابجایی تاسیسات با احساس مسئولیت خوبی عمل نمودند قدردانی نمود و با نام بردن از ائمه جمعه،فرمانداران و شهرداران قبلی و فعلی شهرستان و اعضای شورای اسلامی شهر اردکان از آنان تشکر کرد.


همچنین در این مراسم الفت پور معاون حقوقی و امور مجلس معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهور گفت: این پروژه بزرگ در سطح استانداردهای ملی و شاید فراتر از ان، در زمان مناسب و با اعتبار خوب به بهره برداری رسید و به عنوان عضویی کوچک در مجموعه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری افتتاح این زیرگذر که سه خیابان اصلی از این مسیر را عبور می دهد به همه مردم تبریک میگویم و ان شاءا.. و به سلامتی و میمنت مورد بهره برداری قرار گیرد .


وی افزود: مراسم اینچنینی دو کارکرد دارد، یکی اینکه آثار تصمیمات و اعتباراتی که در بودجه سنواتی دیده می شود و اینکه این شیرینی کار در کام مردم قابل مشاهده است ،سرعت عمل و تصمیم گیری و برنامه ریزی را بالا خواهد برد.دوم اینکه متوجه می شویم کجای کار قرار داریم .من معتقدم مسئولین از مردم عقب ترند و با مودت ، همدلی ،تلاش بیشتر و تخصیص اعتبار لازم ان شاء روند توسعه کشور رو به فزونی باشد.


این مسئول اظهار امیدوای کرد که همه شهرهای استان یزد مثل اردکان دارای چنین پروژه هایی و چنین مسئولینی باشند که مسئولانه به وظیفه خود عمل می نمایند.


همچنین در این مراسم نایب رئیس شورای اسلامی شهر اردکان به نمایندگی از اعضای شورا و شهردار اردکان ، مدیر پیمانکار این پروژه توضیحاتی از روند عملیان اجرایی این زیرگذر ارائه نمودند.


در این مراسم معاون حقوقی و امور مجلس معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری،نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی،رئیس گروه مشاوران رئیس جمهور، معاون برنامه ریزی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور،مدیران کل آب و فاضلاب شهری و روستایی ،برق منطقه ای و توزیع برق و شرکت گاز و معاونین اداره راه و مخابرات استان،معاون عمرانی استاندار،امام جمعه،فرماندار،شهردار،اعضای شورای اسلامی شهر ،روسای ادارت شهرستان و جمع کثیری از مردم حضور داشتند.


همچنین در این مراسم به پاس زحمات نماینده مردم اردکان در پیگیری و به سرانجام رساندن این پروژه عظیم لوح تقدیری اهدا شد.


شایان ذکر است این زیرگذر به طول تقریبی یک کیلومتر بعنوان بزرگترین زیرگذر مسیر ترانزیتی شمال به جنوب کشور می باشد که با هزینه ای بالغ بر هفت و نیم میلیارد تومان از طریق رایزنی موثر نماینده مردم اردکان و مشارکت شهرداری اردکان در مدت 18 ماه ساخته شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا