ييس كميته تبليغات انتخابات يزد:عوامل حضور مردم در انتخابات تقويت شود



رييس كميته تبليغات و مشاركت عمومي انتخابات خبرگان و شوراهاي اسلامي استان يزد بر تقويت عوامل موثر در حضور حداكثري مردم در انتخابات آتي تاكيد كرد.

محمدرضا ملك ثابت روز سه‌شنبه در نشست اعضاي اين كميته‌كه‌درمحل استانداري يزد برپا شد اظهار داشت: بايد سعي كنيم انتخابات پرشور برگزار شود.

وي شناسايي و مقابله با آن دسته از عواملي كه احتمالا موجب حضور كمرنگ مردم در اين عرصه مي‌شود را از برنامه‌هاي اين كميته اعلام كرد و گفت: اين امر بايد در برنامه‌ريزي‌هاي اعضاي كميته نيز مد نظر باشد.

او با اشاره به اينكه نبايد بعضي عوامل اجتماعي و كاستي‌ها بر حضور مردم در اين عرصه سرنوشت ساز تاثيرگذار باشد افزود:بعضي تصميم‌ها شايد در كوتاه مدت،نارضايتي‌هايي به دنبال داشته باشد اما در دراز مدت به نفع جامعه است.

او استفاده از ادبيات نو و مبتكرانه در تبليغات براي حضور حداكثري مردم درانتخابات را خواستار شد و گفت: طرح شعارها بايد تغيير كند و جذاب باشد.

ملك ثابت،دفاع از كارآمدي نظام را هدف اصلي در انتخابات دانست و يادآور شد:صدا وسيما و ايرنا به عنوان دو رسانه فراگير، نقش مهمي در اين زمينه دارند.

وي بعضي رسانه‌ها را از آنچه تضعيف دولت خواند برحذر داشت و گفت:در بعضي نقدها، مطالبي بيان مي‌شود كه واقعيت ندارد.


 

وي با انتقاد از يكي از نشريات محلي استان يزد گفت: بعضي رسانه‌ها به رسالت اصلي خود بي‌توجه شده‌اند.

وي با تمجيد از مطبوعات محلي استان يزد كه به گفته وي صادقانه در خدمت مردم هستندگفت:برخي نشريات بادرج مطالب توهين‌آميز و خلاف واقع، موجب تشويش اذهان عمومي و نا اميدي مردم مي‌شوند.

وي با بيان اينكه پيگير اين موضوع هستيم افزود: مسوولان اين جرايد نبايد قلم را در اختيار افراد احساسي قرار دهند.

وي همچنين گفت: اطلاع رساني بايد به افزايش قدرت انتخاب مردم منجر شود زيرا هرچه آگاهي مردم بيشتر باشد درصد مشاركت افزايش مي‌يابد.

نماينده فرمانداري يزد نيز در اين نشست گفت:بايد در مقابل آن دسته از نشريات محلي كه روال تخريب در انتخابات را در پيش گرفته‌اند واكنش نشان داد.

كريم زاده‌افزود: ما تبليغ مي‌كنيم ولي يك نشريه، ضد تبليغ مي‌كند كه بايد با آن برخورد شود.

نماينده سازمان آموزش و پرورش استان يزد،حضور حداكثري مردم، دانش‌آموزان و معلمان را برنامه اصلي اين سازمان در انتخابات بيان كرد.

عطاالله منگلي افزود: نصب پلاكارد در مبادي ورودي مدارس و آموزش و پرورش واستفاده‌ازفضاهاي مدرسه‌براي حضور هرچه‌بيشتر مردم در انتخابات‌ازبرنامه‌هاي در دست اقدام اين سازمان است.

نماينده دانشگاه آزاد اسلامي هم با تاكيد بر مشاركت هرچه بيشتر مردم در اين عرصه اظهار داشت جامعه اسلامي، انجمن اسلامي، نهاد نمايندگي رهبري و بسيج دانشگاه، برنامه‌هايي براي اين منظور در پيش رو دارند.

سيد علي المدرسي، فعال نمودن سايت دانشگاه، برپايي نشستها و سخنراني براي رفع ابهامات را از ديگر برنامه‌هاي اين دانشگاه اعلام كرد.

نماينده شهرداري يزد نيز گفت:در صدد هستيم با نصب تابلوهاي ثابت ديواري و از طريق كارداربستي،تبليغات انتخاباتي رااز حالت آشفتگي و صرفا بروشوري خارج نماييم.

نيكونژاد اظهار داشت: شهرداري از جمله دستگاههايي است كه پس از برگزاري انتخابات براي پاك نمودن سطح شهراز پلاكاردهاي تبليغاتي، متحمل بيشترين ضرر مي‌شود.

نمايندگان سازمان تبليغات اسلامي و شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي، حوزه هنري و اداره كار نيز در زمينه برنامه‌هاي تبليغاتي خود در انتخابات و تلاش در تحقق مشاركت حداكثري مردم، مطالبي بيان كردند.

در انتخابات‪ ۲۴‬آذرماه سال جاري از استان يزد يك نماينده براي مجلس خبرگان رهبري و‪ ۱۱۹‬عضواصلي شوراهاي اسلامي شهر و يك هزارو‪۲۰۳‬نفر هم عضو شوراهاي اسلامي روستا از سوي مردم برگزيده مي‌شوند.

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا