رييس سازمان بازرگاني استان يزد گفت: راه‌اندازي صندوق قرض‌الحسنه اصناف با مشاركت همه اصناف و اعضاي اتحاديه‌ها براي حل مشكلات اين بخش ضروري است. 

مهراب اسكندري در ديدار با امام جمعه و فرماندار طبس با اشاره به ضرورت توجه به صادرات افزود:بازاريان و اصناف بايد به صادرات نگاه جدي تري داشته باشند و مي‌توانند با عرضه كالاها در بسته‌بندي‌هاي مناسب تر در صادرات نقش بسزايي ايفا كنند.

وي مهمترين برنامه‌هاي سازمان بازرگاني استان يزد را در شهرستان طبس، آموزش اصناف، تغيير وسايل توزين و استفاده از ترازوهاي ديجيتالي و ايجاد شهرك‌هاي صنفي ذكر كرد.

اسكندري تعداد واحدهاي صنفي شهرستان طبس را دو هزار و‪ ۱۰۰‬واحد ذكر كرد و گفت‪ ۹۰‬درصد واحدهاي صنفي در طبس داراي پروانه كسب هستند و براي ساير واحدهاي صنفي نيز پس از طي مراحل اداري پروانه كسب صادر خواهد شد.

امام جمعه‌طبس‌نيز در اين ديدار به نقش بازار در جامعه اشاره كردو افزود:نقش بازار و بازاريان در زمان انقلاب، جنگ تحميلي و دوران سازندگي بسيار مثبت و تاثيرگذار بود.

حجت‌الاسلام احمد مهاجريان خواستار كنترل بيشتر قيمت‌ها شد و گفت: نيازهاي مردم به برخي كالاها بايد تامين شود و سپس كالاهاي مازاد رابه ساير استان‌ها و مناطق صادر كرد.

فرماندار طبس نيز دراين جلسه با تاكيد بر لزوم تصميم‌گيرهاي سريع و دقيق در حوزه بازرگاني گفت:تمام مجموعه‌هاي دولتي اين شهرستان براي ثبات بازار تلاش مي‌كنند.

علي عبداللهي افزود: مسوولان شهرستان طبس بايد با دقت و سرعت، مشكلات مردم را حل كنند.

‪ ۳۵‬هزار واحد صنفي در استان يزد مشغول فعاليت هستند.

شهرستان طبس‪ ۶۰‬هزار نفر جمعيت دارد و مركز آن در‪ ۳۷۰‬كيلومتري شمال شرقي شهر يزد قرار دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا