دیدار فلاح زاده  استاندار یزد با مردم بخش دیهوک

یزدفردا :استاندار یزد در ادامه سفر خود به شهرستان طبس با حضور در مسجد قدس بخش دیهوک با مردم این منطقه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد " محمد رضا فلاح زاده " در دیدار با مردم بخش دیهوک ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام به ویژه شهدای بخش دیهوک حضور به موقع در صحنه، تلاش ها و فعالیت های مردم این خطه از سرزمین در دوران مختلف مبارزات انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و حمایت های آنان از امامت، رهبری و ولایت را قابل تقدیر دانست.

وی در ادامه به آثار و برکات شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با انقلاب مردمی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) در دوران حیات ایشان و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در طول دوران انقلاب تا کنون اشاره کرد.

وی افزود: در دوران حکومت ملعون پهلوی کشور ایران حدود 170سال از تغییر و تحولات علمی و صنعتی دنیا عقب مانده بود که با شکل گیری انقلاب اسلامی ایران مسئولان نظام در راستای خدمت به مردم و رسیدن به قله های پیشرفت و ترقی، تمام  توان خود را به کار گرفته اند.

استاندار یزد در ادامه به فشارهای بیگانگان برای متوقف ساختن کشور ایران در راه توسعه و روش های گوناگونی چون، بهره گیری از اقدامات تروریستی ؛تحريم ؛ تبلیغات دروغ بر علیه انقلاب، ترور شخصیت های علمی هسته ای و غیره اشاره کرد و تلاش بیگانگان برای نابود کردن انقلاب را بیهوده دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود هجرت نیروهای مستعد از نظر علمی و اقتصادی از بخش ها و مراکز شهرستان ها و استان های کشور و قرار گرفتن بخشی از مناطق از نظر جغرافیایی در فاصله ای دور از مراکز استان ها و عدم استقبال بخش های خصوصی و سرمایه گذاری در این مناطق را از دلایل عمده محرومیت بخش ها و مناطق محروم عنوان کرد.

فلاح زاده در ادامه، اجرای عدالت را یکی از مهمترین شعارهای پیامبر اسلام(ص)، اهل بیت (ع)، امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب (مد ظلعه العالی) و دولت خدمتگذار نهم و دهم دانست و تصریح کرد: به همین منظور در سیستم توزیع بودجه دولتی و اعطای تسهیلات بانکی کشور شاخص هایی تعریف شده است که شهرستان طبس با توجه به دور بودن از مرکز استان و عدم بهره مندی از امکانات کافی درماني و آموزشي و غیره بالاترین میزان جذب بودجه عمرانی استان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به مصوبات سفر های گذشته خود به شهرستان طبس، خاطر نشان ساخت: پروژه های آب رسانی به بخش دیهوک و احداث مجتمع آب رسانی به این بخش که 80 میلیارد ریال اعتبار به خود اختصاص داده و تامین 45 هکتار زمین و تخصیص حدود 10 میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازي ناحیه صنعتی بخش دیهوک که با  راه اندازی آن فرصت های جدیدی برای سرمایه گذاری در این بخش شکل خواهد گرفت، از جمله مصوبات مهم اجرایی شده سفرهای گذشته مسئولان استان به این شهرستان است.

عالی ترین مقام اجرایی استان،  افزود: با توجه به بازدیدی که از مرکز بهداشت و درمان بخش دیهوک صورت پذیرفت، این مرکز تا هفته دولت امسال تجهیز و راه اندازی می گردد.

وی با اشاره به آغاز پروژه، احداث مجتمع دامداری اصفهک و دیهوک، افزود: تاکنون مبلغ 12 میلیارد ریال برای راه اندازی این مجتمع ها هزینه شده است که فرصت خوبی برای سرمایه گذاری جوانان این منطقه با راه اندازی تعاونی های فراگیر را فراهم ساخته است.

فلاح زاده در ادامه از پیگیری رفع مشکل آب آشامیدنی روستا های بخش دیهوک و صدور مجوز شرکت آب منطقه ای در خصوص حفاری چاه برای تامین آب شرب روستایی خبر داد.

وی به طرح های مهمی چون مطالعات پروژه گازرسانی به بخش دیهوک و اجرایی شدن طرح هایی روستایی و عقد 30 قرارداد مسکن مهر در بخش دیهوک اشاره کرد.

استاندار یزد در پایان از تصویب احداث استخر، ساختمان جدید بخشداری و کتابخانه عمومی در بخش دیهوک خبر داد و با اشاره به فرصت های جذب سرمایه در این بخش، افزود: در طرح آمایش استان حدود 240 میلیارد ریال اعتبار به شهرستان طبس اختصاص پیدا کرده که بهره مندی از آن می تواند برکاتی را برای این شهرستان به همراه داشته باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا