مدیرکل ارشاد یزددر كارگروه هنري نهمين جشنواره بين المللي امام رضا(ع):

هنر قدسي بيشتر در دستور كار قرار گيرد



مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد با گرامي داشت ياد و خاطره حجت الاسلام والمسلمين محمد علي صدوقي امام جمعه فقيد يزد از وي به عنوان حامي فرهنگ و هنر استان به خصوص جشنواره امام رضا (ع) ياد كرد.

محمود عاليشوندي در پنجمین كارگروه هنري نهمين جشنواره بين المللي امام رضا(ع) بر برنامه ريزي برگزاري باشكوه نهمين جشنواره بين المللي خوشنويسي رضوي تاكيد كرد و گفت: بايد هنر قدسي بيشتر در دستور كار قرار گيرد.

وي اضافه كرد: استان يزد در مسير حركت امام رضا(ع) قرار دارد و اين استان از بركات معنوي قدوم مبارك آن حضرت بهره مند است.


دبير نهمين جشنواره بين المللي رضوي هم دراین نشست گفت: چهار استان كشور مركز و آغازگر اين جشنواره هستند.

سيد جواد جعفري افزود: اين استان ها شامل خراسان رضوي، قم ،فارس و يزد است.

وي اضافه كرد: استان خراسان رضوي نيز به واسطه مضجع منور آن امام همام، قم به واسطه وجود مقدس حضرت معصومه (س)، فارس به واسطه وجود مبارك حضرت شاهچراغ برادر حضرت و يزد به لحاظ قرار گرفتن در مسير حركت امام رضا (ع) از مدينه تا مرو است.

دبير نهمين جشنواره بين المللي رضوي هدف از برگزاري اين جشنواره را صدور فرهنگ شيعه ، اسلامي و ديني به سراسر جهان برشمرد و گفت: اين جشنواره تاثير فرهنگي خود را بر جهان داشته و اشاعه فرهنگي و صدور فرهنگي مهمترين نقش آن است.

وی با تأكيد بر اينكه بايد با برنامه ريزي منسجم و تاثير گذار براي برگزاري نهمين دوره آن باشيم تا تمدن شيعي و اسلامي و مكتب اهل بيت(ع) را بيشتر در جهان صادر كنيم، اظهارداشت: امام هشتم شيعيان هرجا قدم مبارك خود را نهاده اند آنجا از بركات منوي سفر ايشان بهره مند هستند.

پنجمين كارگروه هنري نهمين جشنواره بين المللي رضوي به ميزباني اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد و با حضور دست اندركاران برگزاري اين جشنواره از استان هاي مختلف كشور برگزار شد .

در اين نشست در خصوص چگونگي برگزاري كارگاههاي آموزشي ،داوري آثار و بازخواني دستورالعمل داوري ،چگونگي اطلاع رساني به برگزيدگان براي شركت در مراسم اختتاميه جشنواره و فرم گواهي شركت هنرمندان راه يافته به مرحله نهايي بحث وتبادل نظرشد.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا