نشست ستاد برگزاري نمايشگاه محصولات توليدي و صنعتي استان يزد در كشور غنا 

 


 


سومين نشست ستاد برگزاري نمايشگاه محصولات توليدي و صنعتي استان يزد در كشور غنا با حضور مهندس فقيه معاونت برنامه ريزي استانداري برگزارگرديد.

در اين نشست ستاد پس از ارائه توضيحات لازم توسط مديرسازمان تعاون روستايي استان و اقدامات صورت گرفته تاكنون در اين راستا، مهند س فقيه با اشاره به جايگاه، استان لزوم پيگيري جدي و حضور پر رنگ استان در نمايشگاه غنا به صورت همه جانبه به نقش اتاق بازرگاني و سازمان بازرگاني استان در اين خصوص اشاره نمود و متذكر گرديد: سازمانهاي ذيربط بايستي به ميدان عمل و حضور فعال كليه دستگاههاي ذيربط استاني در اين خصوص تبديل شوند.


در اين جلسه اسكندري رئيس سازمان بازرگاني استان ضمن برشمردن وظايف آن سازمان بسترسازي و كمك به منظور حضور فعال بخش غير دولتي در اين نمايشگاه را يكي از وظايف سازمان بازرگاني استان دانسته و به تشكيل قريب الوقوع اتاق بازرگاني يزد در كشور غنا اشاره نموده و با توجه به جوائز ارزشمند وو تشويقاتي كه توسط دولت براي امر صادرات در نظر گرفته است تأكيد نمودند: از فرصتهاي ايجاد شده مي بايست به خوبي استقبال شود تا شاهد شكوفايي بخشهاي مختلف استان و صدور محصولات توليدي به خارج از كشور باشيم.

اشرف زاده مشاور و مدير اتاق بازرگاني نيز در اين جلسه به وظايف اتاق بازرگاني و سوابق حضور بخش خصوصي در كشورهاي غرب آفريقا اشاره نموده و لزوم حضور نمايندگان بانكهاي استان را در اين جلسه ضروري ارزيابي كرد و خواستار همكاري و مشاركت همه جانبه دستگاهها و سازمانهاي ذيربط در بخشهاي مختلف صادرات شد.

وي همچنين به لزوم تبديل استان يزد از منطقه ويژه نساجي به منطقه ويژه عام اشاره نمود و تحول اساسي در بخشهاي مختلف را براي شناسايي اين استان مستعد ضروري دانست.

در پايان مراحل اجرائي حضور صاحبان صنايع و بخشهاي خدماتي و كشاورزي در نمايشگاه مورد بحث قرار گرفت

منبع:استانداري يزد

يزدفردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا