صدوقی تنها حاکم شرع نبود ، صدوقی حاکم دل یزدی ها بود


یزدفردا :محمد صادق احمد نیا:گزارشی خودمانی از مراسم تدفین مرحوم صدوقی :شنبه صبح ساعت هفت و نیم هنگام خروج از منزل پیامک آمد .بسم ا... صبح شنبه شروع شد


طلبه جوان نوشته بود : " امروز صبح صدوقی دار فانی را وداع گفت"باور پذیر نبود . رادیو را روشن کردم خبری نبود انگار آنها هم باور نکرده بودند


با دوستان مسئول تماس گرفتم خبر تائید شد . اما پدر هنوز نمی خواست باور کند پس تلفن را برداشت و مرکز 118 را گرفت از اپراتور شماره ی دفتر حاج آقای صدوقی را خواست ، گویا اپراتور با شنیدن نام صدوقی گریه می کرد پدر تلفن را قطع کرد ...

خبر ها را دنبال و برای مراسم فردا حاضر می شدم،مسئولین دولتی ، کشوری و لشکری پیام تسلیت صادر می کردند و من نگران از این که مبادا مردم یزد ....... ...

استانداریزد فردا را تعطیل و تا اخر هفته عزای عمومی اعلام کرد ......

بالاخره فردا شد :زود تر از موعد خود را به خیابان قیام رساندم مردم بودند اما آنطور که انتظار می رفت نه!

رفته رفته بر تعداد جمعیت افزوده شد کم کم داخل مسجد ملا اسماعیل جای سوزن انداختن نبود بیرون مسجد به نظاره ایستاده بودم.
هنگام خروج پیکر فرزند شیخ الشهداء انقلاب از مسجد ملا اسماعیل و بالا آمدن از ورودی برای ورود به خیابان قیام صحنه های غم انگیزی بود،مادر شهیدی آن چنان بر سر می کوبید که گویا پیکر فرزندش را می آورند!

فشار جمعیت زیاد بود زن و مرد و پیر و جوان  آمده بودند از چهره هایشان معلوم بود غم دارند فریاد می زدند " عزا عزاست امروز امام جمعه ی ما پیش خداست امروز"همانگونه که دو امام جمعه پیشین خود را بدرقه کرده بودند باز داغ دار امام جمعه خود بودند .

کمی آن طرف تر زرتشتیان یزد هم با پیام تسلیت و عکس های صدوقی ایستاده بودند تا به دنیا بگویند که یزد شهر گفتگو و زندگی  ادیان است .
شاید اگر جلال آل احمد بود و قرآن باز می کرد باز هم می آمد : والصافات صفا ( سوگند به فرشتگانی که صف بسته اند)

به خشت خشت های خیابان های یزد که نگاه می کردی انگار می خواستند زبان باز کرده و ازخدمات بی منت شیخ الشهدا و پسرش بگویند .

ازدحام جمعیت به حدی بود که نماز و تدفین پیکر حاج آقا ی صدوقی چند باره عقب افتاد و ساعت ها به طول انجامید و سرانجام با پشت تریبون قرار گرفتن و خواهش مسئولین استان از جمله استاندار محترم که در تمام صحنه ها نفر اول بود  و به تمام معنا بسیجی بودنش را به رخ می کشید ، برای همکاری انبوه جمعیت حاظر مراسم انجام و پایان یافت .

سید محمد خاتمی و فرزند سید حسن خمینی یادگار پیرجماران از حاضرین در مراسم بودند و شعار "خاتمی تسلیت ، خمینی تسلیت" از جمله شعار های مردم دارالعباده بود که احساسات خود را ابراز می کردند .

جمعیتی چند صد هزار نفری امروز روح بلند صدوقی را برای عروج به آسمان مشایعت کردند تا به همگان ثابت شود صدوقی مردم دار ، امیر دلهای مردم دارالعباده بود .

و به درستی که مردم یزد قدرشناسند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا