امام جمعه ابرکوه:

شهید صدوقی مجاهدی شجاع بود

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: امام جمعه ابرکوه در مراسم نماز جمعه این هفته در بیان مصادیق گناهان کبیره به توضیح گناه شرک پرداخت و آن را آلودگی اعتقادی توصیف کرد.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی طبق بیان آیات و روایات ، شرک به خدا را بزرگترین گناه و ظلم انسان در حق خود و جامعه خواند که خدای متعال این گناه را قابل بخش نمی داند .

وی افزود : شرک در مقابل توحید است زیرا انسان یا موحد است یا مشرک ، و انسان موحد باید معتقد به مبانی توحیدی در مقام ذات و صفات و افعال اطاعت و عبادت حضرت حق داشته باشد و در مقابل اعتقاد به آب و این و روح القدس ، اینها شرک در ربوبیت است.

امام جمعه ابرکوه همچنین درزمینه توحید افعال گفت : باید باور داشته باشیم که در عالم وجود جز خدا موثر نیست که مدیر و مدبر و متصرف در ملک و ملوک است و در جمع شئون ابوبیت و الوهیت همتا ندارد و اعتقاد غیر از این شرک است که انسان غیر خدا را مدبر و مشکل گشا و کاره زندگی خود بداند.

به گفته حسینی،این مرحله از شرک متاسفانه در بسیاری از مردم هست و خودشان نیزنمی دانند.

حسینی در ادامه سخنان خود، سالگرد شهادت چهارمین شهید محراب مرحوم آیت الله صدوقی را گرامی داشت و او را شخصیتی مردم دار ، فقیهی دین پرور و مجاهدی شجاع توصیف کرد و افزود : حضرت امام (رض) فقدان این بزرگ مرد را ثلمه ای دانستند که به موجب آن ، اسلام خدمتگذاری متعهد و ایران، فقیهی فداکار و استان یزد سرپرستی دانشمند را از دست داد.

امام جمعه ابرکوه همچنین سالگرد واقعه دلخراش سرنگونی هواپیمای مسافربری و شهدای آن را گرامی داشت و این فاجعه را یکی از اسناد تروریست بودن حکام کاخ سفید بیان کرد که مقام معظم رهبری در پیامشان به دومین کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم ایالات متحده را سرکرده تروریستهای بین الملل خواندندکه ادعای آمریکا و انگلیس و دولتهای غربی در مبارزه با تروریسم وقاحت آمیز است.

خطیب جمعه ابرکوه ، سوم تا پنجم شعبان سالروز میلاد امام حسین(ع) ، قمر بنی هاشم (ع) و امام سجاد را نیز تبریک گفت و نامگذاری روز میلاد امام حسین بنام پاسدار و میلاد قمربنی هاشم بنام جانباز ، را از زیباترین توصیف بیان نمود و جانبازان را سند حقانیت و شهید زنده قیام ملت، در برابر زیاده خواهی های اردوگاه استکبار خواند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا