سخني با شما خانم گرامی آزادی خواهی و حجاب


سرویس مقالات و یادداشت ها ی یزدفردا -مذهبی:بی‌تردید آزادی‌خواهی در نهاد آدمی است و انسان از هر بندی گریزان است و قید و بند داشتن كه حجاب هم از جمله آنهاست به ظاهر با این آزادی‌خواهی منافات دارد.

لكن ما بر این ایمانیم كه بعضی از آزادی‌ها اسارتهای طولانی در پی دارد مثل آزادی‌خواهی كودك فراری از مدرسه كه خواندن و نوشتن را دوست ندارد و آزادی‌خواهی مریض مبتلا به دیابت در نوشیدن عسل و شیرینی‌جات پس باید منصفانه با هم سخن بگوییم تا خیر و شر را از هم باز شناسیم.

1ـ غرب و حجاب

شما مخالفت غرب با پوشش زن را می‌دانید و بی‌شك پوشیدن لباسهای كوتاه و غیرپوشا الهام گرفته از تمدن غرب است و الهام‌گیری از یك فرهنگ بهترین دلیل باور آن فرهنگ می‌باشند لكن بحث اینجاست كه چهرة واقعی فرهنگ غربی با آنچه به ظاهر پیداست تفاوتی عمیق دارد كه در اینجا خیلی مختصر بدان اشاره می‌كنیم.

الف) پیشینه

برخلاف آنچه ادعا می‌شود به اعتراف محققان و دانشمندان بسیاری، از غرب آنچه امروز غرب دارد از بركت دانش و علومی است مسلمین در سایة اسلام آن را بنیان نهادند. به اعتراف گوستاولوبون اگر دانش مسلمین نبود رنسانس قرنها به تأخیر می‌افتاد (و واقع‌بینانه هرگز محقق نمی‌شد). لكلرك، محقق اروپایی در اثر خود، نام سیصد كتاب علمی متعلق به دانشمندان اسلامی را ذكر می‌كند كه پایه و اساس دانش غرب بوده است. نویسندة آلمانی كتاب فرهنگ اسلام در اروپا دكتر زیگریدهونكر نیز در سراسر اثر ارزشمندش از این حقیقت مكتوم پرده برداشته و در جای جای كتاب، غرب را در این ماجرا دروغگو، تظاهركار و پرادعا خوانده (با این كه خود غربی است) و ریشه تمدن غرب در زمینه‌های طب، صنایع ، نجوم و حتی شعر و فلسفه را فرهنگ اسلامی و دانش مسلمین می‌داند الان هم اگر ذخایر مسلمین از غرب قطع شود غرب نابود می‌شود و اگر مغزهای متفكر مسلمانی كه غرب خاصه آمریكا از آن بهره می‌برد به كشور‌های اسلامی برگردند بنیان تمدن غرب فرو خواهد ریخت.

آمریكا از سال 1946 تا 1964 از ده میلیون نفر متفكر جهان سوم كه اكثراً مسلمان بودند بهره برده است!!!

این بحث موضوع یك رسالة بزرگ است و حقیقت چیزی است غیر از آنچه امروز غربیها بدان تظاهر می‌كنند تا بتوانند فرهنگ و در نتیجه سلطة خود را بر سراسر جهان محكم كنند.

ب) موقعیت كنونی

در این مقوله هم واقعیت غیر از آن چیزی است كه نمایش داده می‌شود آنها روی درخشان سكة خود را به دیگران نشان داده اما آن رویِ سیاهش را پنهان می‌كنند فرهنگ ظاهر فریب غربی مثال عسل شیرینی است كه به سم آمیخته است و خورندة آن شیرینی عسل را ابتدءاً احساس می‌كند و آن را تحسین می‌نماید اما تلخی سم مخفی موقعی خود را آشكار می‌كند كه فرد، گرفتار شده است. امروزه بخاطر شیوع بی‌بند و باری بنیان جوامع غربی در حال فروپاشی است. راستی می‌دانید چرا آلوین تافلر نظریه پرداز بزرگ آمریكایی قرن 21 را قرن پایان آمریكا می‌داند با این كه خود هوادار این تمدن است؟ چرا آمار رسمی تولد كودكان بی‌هویت در كشوری مثل انگلستان بالاتر از 36% است؟ چرا مرتب دولتمردان كشروهای غربی (من جمله آلمان در سال 2004) اعلان می‌كنند جمعیت ما به شدت پیر شده و جوانان میلی به ازدواج و فرزنددار شدن نشان نمی‌دهند؟! چرا سازمان بهداشت جهانی نام چند كشور را مطرح می‌كنند كه تا سال 2020 تمام جمعیتشان براثر ایدز (این دستاورد فساد جنسی) نابود خواهد شد؟! چرا دولتمردان چین، روسیه و ژاپن در سالهای اخیر شیوع فرهنگ غرب در جوامع خود را بزرگترین خطر و تهدید علیه موجودیت خود اعلان كردند با این كه خود گرفتار بسیاری از مظاهر این فرهنگند؟! اینها گوشه‌ای ناچیز از فجایع بی‌بند و بار جنسی است. اما اشكال ما به خاطر عمل به اسلام نیست ما هر جا به اسلام عمل نكردیم لطمه خوردیم شما به سیر غربزدگی جامعة ما نگاه كنید رشد غربزدگی با رشد آمار جنایات، طلاق و سایر مشكلات حاد اجتماعی كاملاً هماهنگ و همقدم است ما هر جا هم كه سیلی خوردیم به خاطر بی‌توجهی به اسلام و توجه به روشهای غربی بوده است حتی در سیاستهای اقتصادی و اجتماعی كه بعضی مسئولین ما نیز در این مجال اشتباه كرده‌اند و آن بحث دیگری است.

اگر به یك بچه 2 ساله یك عروسك بدهند بسیار هیجان‌زده می‌شود و همان بچه وقتی 9 ساله شد دیگر با یك عروسك هیجان‌زده نمی‌شود و خود را گم نمی‌كند بلكه یك دست لباس شیك و منحصر به فرد او را هیجانی می‌كند ولی وقتی 20 ساله شد با یك ماشین مدل بالا این حالت را پیدا می‌كند راستی چرا؟ چرا یك بچه 2 ساله در برابر یك عروسك احساس وابستگی و خودباختگی كرده آن را بزرگ می‌شمارد اما همین بچه به 20 سالگی كه رسید این طور نیست؟ می‌گویید چون شخصیت او رشد كرده و از حقارت و كوچكی به سوی بزرگی گام نهاده است ما هم نظر شما را تأیید كرده و این اصل و قانون كلی را از این جریان به دست می‌آوریم كه: «هرچه شخصیت انسان كوچكتر و حقیرتر باشد در مقابل آب و رنگها بیشتر و زودتر خود را می‌بازد».

آیا این خودباختگی نیست كه مردی غنای عظیم فرهنگ اسلامی خود را نشناخته و آنچه را هم می‌داند فراموش كند و زرق و برق دروغین فرهنگ استعماری كه با شیشه كردن خون دیگران خود را رنگین كرده چشم او را ببرد؟ آیا این بزرگی شخصیت است؟ یا نوعی گداصفتی كه در آب و رنگ جلوه می‌كند؟!

2ـ چرا حجاب

كمابیش می‌دانید كه در اسلام تأكید زیادی روی حجاب شده است مثل این آیه كریمه كه می‌فرماید:

«ای پیامبر به دختران خود و زنان با ایمان بگو كه خود را به چادر فروپوشند این كار برای این كه به عفت شناخته شده و صدمه و آرار نبینند نزدیكتر(بهتر) است» آیه 59ـ سوره احزاب.

در اینجا بد نیست به منافع حجاب و ضررهای بی‌حجابی توجه كنیم:

الف) قانون كلی جهان این است كه هرچه زیاد پیدا شود كم ارزش می‌شود اگر سنگهای میان كوچه از طلا بود طلا از سنگ راه با ارزش‌تر نبود. آب كه، مایه حیات است چون زیاد شود آن را در دست و پا می‌ریزند. همه می‌دانند ارزش آهن بیش از طلاست زیرا اگر طلا از جامعه بشری حذف شود مشكلی پیش نمی‌آید ولی اگر آهن حذف شود تمام صنعت بشر از بین می‌رود ولی چون این آهن خیلی از طلا بیشتر است قیمت آن به مراتب كمتر است. آری این قانون كلی است در جهان مادی.

اسلام زن را چون دری گران قیمت در چند پوشش (چادر، حیا، حفاظت، خانواده و…) پنهان كرده و مثل خار و خاشاك او را در دسترس قرار نداده و وصال او را برای مرد پربها و مشكل ساخته و بدین سان جلو سقوط ارزش او را گرفته است. شما ببینید وقتی یك كارخانه‌دار بخواهند ارزش كالای خود را بالا ببرد و بازار سیاه درست كند كالا را عرضه نمی‌كند بلكه در انبارها مخفی می‌كند و با حساب عرضه می‌كند چون می‌داند فراوان شدن آن كالا ارزشش را سقوط می‌دهد وقتی در گرانقدر وجود زن، پای انداز هوسبازان شد و به راحتی به دست آمد به چه دلیلی یك جوان تن به هزار مشكل به خاطر ازدواج و تربیت فرزند بدهد؟! و همین امر راز آمار بالای 36% كودكان بی‌هویت در غرب و پیرشدن شدید جمعیت است!!

ب) زن در حجاب برای مرد جوان مثل معمایی است كه می‌خواهد آن را كشف كند. اما زن بی‌حجاب معمای حل شده‌ای است كه اشتیاقی برای پرداختن بدان نیست. خدا در خلقت زن و مرد جاذبه‌ای قوی قرار داده تا با پیوند این دو تا نسل بشر حفظ شود و اگر زمانی این جاذبه از بین برود و مرد و زن از كنار هم رد شوند بدون هیچ احساسی باید منتظر هلاكت نسل بشر و متلاشی شدن آن بود مثل چیزی كه امروز در غرب پیداست. زنانی كه خود را آراسته در معرض دید مردان قرار می‌دهند متوجه نیستند دارند از ارزش و جاذبة خود به شدت می‌كاهند.

راستی اگر از یك مرد مسلمانی كه زنی با عفت دارد بپرسند چند درصد اطمینان داری فرزندی كه همسرت آورده متعلق به خود توست چه می‌گوید؟ قطعاً جواب او اطمینان و بیان 100% است اگر همین سؤال را از مردی بپرسند كه همسرش اعتقادی به پوشش در مقابل بیگانه نداشته (و مثلاً عفاف را خرافه می‌داند) چه جوبی می‌دهد؟! حال اگر مردی تردید كند كه فرزندی كه همسرش آورده از خود اوست یا به او خیانت شده آیا می‌تواند مثل فرد نخست به این كودك محبت كند و او را دوست بدارد؟ مسلماً نه ـ و اگر شك در محیط نسل و خانواده حاكم شد محبت و رسیدگی هم كم رنگ شده و مشكلات روحی و روانی جامعه را در كام خود خواهد كشید همان چیزی كه آلوین تافلر در كتاب موج سوم می‌گوید «روان پریشی بلای عمومی جامعه آمریكا شده است[1]» .

آیا می‌دانید یكی از آثار شوم بی‌بند و باری جنسی در غرب آمار تكان‌دهندة مردان انبوهی است كه به فرزندی فرزندان خود اطمینان ندارند؟! و از این قصه چه فجایع هلاكت باری در می‌آید؟ راستی ما كجا می‌رویم؟! همانها كه تاب دیدن جامعة كاملاً سالم از ایدز (یعنی ایران اسلامی) را نداشتند از فرط حسادت خون‌آلوده به ایدز وارد كشور ما كردند و امروز هزاران جوان ما به خاطر آن قتل عام شده‌اند. آری همین‌ها كه خود بنیان نسلشان فروپاشیده است تاب دیدن جامعه‌ای اسلامی كه زن در آن كالای مجانی نیست (و به خاطر عفت و غیرت كانون آن از محبت گرم است) را ندارند بیاییم و از حسادت این حسودان شیطان صفت و آلوده كه از سلامت ما رنج می‌برند بترسیم و شیرینی عسل زهرآلود فرهنگ مسموم آنها ما را از عواقب سم مخفی هلاكت‌بارش غافل نكند راستی خواهرم كجا می‌روی؟!

اگر برهنه شدن پیشرفت است باید حیوانات از آدمی پیشرفته‌تر و با فرهنگ‌تر باشند هوسبازانی كه تو را می‌خواهند نه برای خودت بلكه برای خودشان ـ دستمال كاغذی خیلی لطیف است و همه طالب آنند اما همین كه عرق صورت و آلودگی دست و صورت را با آن پاك كردند آن را در جیب می‌گذارند یا دورش می‌اندازند؟

اگر كسی به شما بگوید احتمال ضعیفی می‌دهم كه عقربی در لباس شما رفت چه می‌كنید؟ آیا محض اطمینان فوراً لباسهای خود را در محل خلوتی در نمی‌‌‌‌‌‌آورید و بررسی نمی‌كنید؟ با این كه او نگفت یقین دارم بلكه گفت احتمال ضعیف می‌دهم به وجود عقرب. آیا این همه صالحان، پیامبران، امامان و كتب آسمانی كه به همراه شهادت فطرت درونی فریاد زدند قیامت سر راه ماست این همه به اندازة یك احتمال ضعیف نباید در ما اثر كند؟ و به قول خواجه شیراز

گر مسلمانی از این است كه حافظ دارد وای اگــر از پس امــروی بـود فــردایی

شما چشم بینای خود و گوش شنوایت و مغز متفكرت نظر كن اینها قبل از این چه بودند؟ سلولهای آنها از كجا آمدند؟ خواهی گفت از مواد غذایی، می‌گوییم موادغذایی از كجا آمدند؟ می‌گویید بخش گیاهی آن از خاك بود و بخش گوشت و لبنیات آن از حیوانات و حیوانات از گیاهان و گیاهان از خاك! خدایی كه خاك دیروز را مرحله مرحله به چشم بینا و مغز متفكر تبدیل كند و هر روز جلوی چشم ما دارد این كارها را بارها انجام می‌دهد نمی‌تواند ما را برگرداند و حساب از ما بكشد؟

آیا می‌دانی كه در وحی الهی و در كلام فرستادگان خدا و جانشینان آنها نتیجه دوری از حجاب عذاب الهی است و در روایاتی وعده عذاب ابدی داده شده است؟! آیا می‌دانی كه امام و حجت خدا فرمود هركه چشمان خود را از حرام لبریز كند خداوند در قیامت چشم او را از آتش لبریز می‌كند؟ آیا می‌دانی طبق روایات اسلامی جزای دل بردن با سخن طنازانه از نامحرمان حبس شدن در عذاب دوزخ است آن هم در ازای هر كلمه‌ای هزار سال؟! آیا می‌دانی كه بهترین وسیله‌ای كه شیطان بندگان خدا را منحرف و اغوا كرده و از راه خدا باز می‌دارد زن آراسته منحرف است؟ تو دوست داری از لشكر بی‌اجر شیطان باشی یا از سپاه خدای ‎‏آفریدگارت؟ و آیا می‌دانی دامن زدن به كوته دامنی و بدحجابی اعلان جنگ رسمی با خدا و رسولان الهی است و تاوان آن عذاب و شقاوت ابدی است؟

اگر واقعاً به حقایق روشن كه با دلایل واضح بر آن پای فشردیم رسیدی بیا و چند كار مهم در زندگی انجام ده:

1ـ توبه كن و با خدایت عهد ببند كه دیگر بدان چه كردی برنگردی و اگر بازهم ادامه دهی بدان كه بعداز روشن شدن حقیقت مجازات گناه چند برابر خواهد شد.

2ـ از گوش دادن به موسیقی بپرهیز كه عفت و غیرت را نابود می‌كند و بسیاری از اندیشمندان شرق و غرب آن را در زمرة مواد مخدر بلكه بدترین نوع آن می‌دانند.

3ـ انسان جدای از حواس ظاهری حواس باطنی هم دارد كه بسیاری از حقایق جهان را كه با حواس ظاهری قابل دریافت نیستند با آن حواس می‌فهمد، خوردن لقمة حرام این حواس را نابود می‌كند و فرد اینطوری احساس می‌كند هیچ درد و مشكلی ندارد و خیلی خوش است در حالی كه در هزاران درد پیچیده است. درست مثل فردی كه داروی بی‌حس‌كننده به او تزریق شده و صدبار تیغة جراحی در بدن او فرو رفته یا عضو او قطع شده و او اكنون حس نمی‌كند اما بعداز رفع اثر دارو دردهای كشنده او را رها نمی‌كند این دردها در قیامت و آثاری از آن در دنیا خود را نشان می‌دهد. و علی(ع) فرمود: «غذای حرام بدغذایی است».

4ـ قرآن كه خدا آن را نسخة شفا نامیده را بخوایند و با مفاهیم آن هرچه بیشتر آشنا گردید چرا كه آن اشرافی انگلیسی در مجلس اشراف انگلستان قرآن را با خشم به زمین كوبید و گفت تا این كتاب در میان مسلمین است تسلط ما بر آنها امكان ندارد! و چه خوب گفته حافظ: «دیو بگریزد از آن قوم كه قرآن خوانند».

5ـ ا حكام دین را یاد بگیر كه هر حركتی محتاج به دانش است و همانطور كه برای رسیدگی به جسم خود وقتی قرار می‌دهید برای رسیدگی به معرفت دینی خود نیز وقتی قرار دهید امید كه در دنیا و آخرت قرین سعادت باشید.

درود بر شما و همة حق‌جویان عالم

[1] - ترجمه موج سوم، ص 505.

 


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا