انجام نظرسنجي بررسي نگرش شهروندان يزدي در خصوص طرح برخورد با موتورسيکلت سواران متخلف


يزدفردا_ مديريت مطالعات اجتماعي معاونت اجتماعي و ارشاد فرماندهي انتظامي استان يزد اقدام به نظرسنجي در خصوص « بررسي نگرش شهروندان يزدي در خصوص طرح برخورد با موتورسوران متخلف » نمود.
به گزارش خبر حوادث-پليس يزدفردا ، مديريت مطالعات اجتماعي معاونت اجتماعي و ارشاد فرماندهي انتظامي استان يزد جهت بررسي نظرات شهروندان در خصوص اين طرح اقدام به نظرخواهي ازمردم شهر يزد نمود که جامعه آماري در اين نظرسنجي افراد بالاي 15 سال ساکن شهر يزد مي باشند که از بين آنها تعداد 161 نفر بصورت نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي انتخاب شدند .
براساس اين گزارش روش تحقيق پيمايشي بوده و جمع آوري اطلاعات از طريق پرسشنامه صورت گرفت .
در اين تحقيق همچنين نگرش شهروندان در خصوص قوانين و مقررات رانندگي و لزوم اجراي آن ، اطلاع رساني از اجراي طرح ، بررسي عملکرد مأمورين از نظر مردم ، بررسي اثرات طرح در سطح شهر و همچنين بررسي ميزان رضايت مردم از اجراي طرح مورد ارزيابي قرار گرفت . نتايجي از اين طرح گرفته شد که به شرح ذيل مي باشد :
1/88 درصد شهروندان يزدي در خصوص رعايت قوانين و مقررات رانندگي معتقدند که استفاده ازکلاه ايمني ضروري است و 2/77 درصد از آنها نيز بر اين باورند که برخورد با موتورسواراني که از کلاه ايمني استفاده نمي کنند، لازم مي باشد .
42 درصد از پاسخگويان از اجراي طرح اطلاع کافي نداشتند ، 5/43 درصد از طريق جرايد ، بروشور و ... و 2/44 درصد از طريق صدا و سيما از اجراي طرح مطلع شدند (لازم به ذکر است تعدادي از پاسخ دهندگان از هر دو طريق از اجراي طرح مطلع شدند که هر دو گزينه را انتخاب نموده اند ).
6/60 درصد از پاسخگويان معتقدند که نيروي کادر پليس بطور مناسب انجام وظيفه مي نمايد.
6/76 درصد پاسخگويان معتقدند که اين طرح موجب کاهش تصادفات مي گردد . 2/71 درصد از پاسخگويان نيز بر اين باورند که اجراي اين طرح موجب افزايش نظم و امنيت در عبور و مرور مي گردد. 3/73 درصد پاسخگويان هم بر اين باورند که اجراي اين طرح موجب افزايش احساس امنيت در شهروندان مي گردد ، 9/83 درصد از پاسخگويان نيز اجراي چنين طرحي را در شهر يزد لازم و ضروري مي دانند .
گفتني است ، 8/66 درصد از پاسخ دهندگان از اجراي طرح راضي هستند ومعتقدند که نتيجه اجراي اين طرح موجب افزايش رضايت مندي در بين شهروندان مي گردد و 2/33 درصد پاسخ دهندگان نيز از اجراي طرح نارضي بوده اند .
يزدفردا
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا