دانش آموز يزدي به مرحله دوم مسابقه تجهيزات راه يافت

یزدفردا:ستاد ويژه توسعه فناوري نانو فهرست نهائي راه يافتگان به مرحله دوم مسابقات تجهيزات را اعلام كرد
به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش وپرورش استان يزد وبه نقل از پايگاه اطلاع رساني ستاد ويژه توسعه فناوري نانو ثنا السادات پور طباطبائي دانش‌آموز سال سوم دبيرستان استعدادهاي درخشان یزد توانست در زیرمجموعه تجهیزات میکروسکوپ پروبی رتبه 17 آزمون را كسب وبه مرحله بعدي راه يابد .
فهرست نهایی راه یافتگان به مرحله دوم مسابقه تجهیزات مشخص شد. بر این اساس 24 نفر از رتبه‌های برتر آزمون تئوری تجهیزات شناسایی در فناوری نانو برای ورود به مرحله دوم مسابقه انتخاب شدند.
لازم به ذکر است، از مجموع 2300 داوطلب شرکت کننده در آزمون تجهیزات، داوطلبانی از مقاطع مختلف تحصیلی همچون فارغ التحصیلان و دانشجویان دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی و داوطلبانی از مقاطع پایین‌تر (کاردانی، دیپلم و دانش‌آموزان) حضور داشتند که این افراد در سه گروه دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی قرار گرفتند.
به دلیل حضور گسترده داوطلبان از مقاطع کارشناسی و پایین‌تر، علاوه بر 20 نفر اول مسابقه، چهار نفر اول گروه کارشناسی و پایین‌تر نیز برای ورود به مرحله دوم انتخاب شدند. رتبه ذکر شده در کارنامه افراد در مرکز ثبت نام، بر اساس گروهی که مقطع تحصیلی فرد در آن قرار گرفته، مشخص شده است.
گفتی است از بین چهار نفر اعلام شده از گروه کارشناسی و پایین‌تر، یک دانش‌آموز سال سوم مقطع دبیرستان از شهر یزد حضور دارد که در زیرمجموعه تجهیزات میکروسکوپ پروبی رتبه 17 آزمون را نیز کسب کرده است.
مرحله دوم مسابقه تجهیزات از سه بخش برگزاری دوره آموزشی تئوری، برگزاری دوره آموزشی عملی و بازدید از آزمایشگاه‌ها و تجهیزات شناسایی مورد استفاده در فناوری نانو، تشکیل شده است و در انتهای این دوره، آزمون مرحله دوم به دو صورت تئوری و عملی برگزار می‌شود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا