طبس- سرپرستي يزدفردا: همچون سنوات گذشته مراسم معنوي اعتكاف در شهرستان طبس در ماه رجب و رمضان برگزار مي شود.

روز گذشته، به منظور برنامه ريزي بهتر براي برگزاري سنت اعتكاف ، جلسه ستاد اعتكاف شهرستان طبس با حضور امام جمعه ، فرماندار و جمعي از مسئولان ادارات و نهادهاي اين شهرستان در محل نهاد امامت جمعه طبس ، تشكيل شد.


حجت الاسلام "سيدابراهيم مهاجريان"امام جمعه طبس" گفت: اعتکاف به معنی اقامت گزیددن در جایی است به طوری که فرد معتکف خود را محبوس و ملتزم به آن مکان بداند و این التزام ناشی از اهمیت و عظمت آن موضع باشد. بنابراین آنچه باعث تفاوت میان اعتکاف و سایر اقامتها می شود این است که در اعتکاف، یک نحوه توجه و رویکردی وجود دارد که مانع اشتغال فرد به امور دیگر، غیر از آنچه که به او روی کرده می شود.

در اين جلسه ضمن بررسي و مرور گزارش برنامه هاي اعتكاف در سالهاي گذشته، براي برگزاري مناسب اين مراسم معنوي، تصميماتي اتخاذ شد.


به گزارش يزدفردا:رييس ستاد اعتكاف و مسئول اداره تبليغات اسلامي طبس گفت: مراسم معنوي اعتكاف در تاريخ 13 لغايت 15 رجب المرجب در مسجد جامع كبير طبس و شهرهاي عشق آباد و ديهوك و روستاهايي كه روحاني مستقر طرح هجرت دارند،برگزار خواهد شد.


حجه الاسلام "حسن آزاد" با اعلام اين مطلب كه همچون سنوات گذشته در طبس اين سنت حسنه در ماه هاي رجب و رمضان برگزار مي شود، افزود : تعداد 1204 نفر در مراسم اعتكاف ماه رجب سال گذشته در شهرستان طبس شركت كرده بودند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا