باسمه تعالی

فرازهايي از وصيّت نامه امام خمينی(ره)


و بايد همه بدانيم كه آزادي به شكل غربي آن، كه موجب تباهي جوانان و دختران و پسران مي‌شود، از نظر اسلام و عقل محكوم است. و تبليغات و مقالات و سخنرانيها و كتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومي و مصالح كشور حرام است. و بر همه ما و همه مسلمانان جلوگيري از آنها واجب است. و از آزاديهاي مخرب بايد جلوگيري شود. و از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسير ملت و كشور اسلامي و مخالف با حيثيت جمهوري اسلامي است، به طور قاطع اگر جلوگيري نشود، همه مسئول مي‌باشند. و مردم و جوانان حزب‌اللهي اگر برخورد به يكي از امور مذكور نمودند به دستگاههاي مربوطه رجوع كنند و اگر آنان كوتاهي نمودند، خودشان مكلف به جلوگيري هستند . خداوند تعالي مددكار همه باشد.


**********


از نقشه‌هاي شيطانيِ قدرتهاي بزرگ استعمار و استثمارگر كه سالهاي طولاني در دست اجرا است و در كشور ايران از زمان رضاخان اوج گرفت و در زمان محمدرضا با روشهاي مختلف دنباله‌گيري شد، به انزوا كشاندن روحانيت است؛ كه در زمان رضاخان با فشار و سركوبي و خلع لباس و حبس و تبعيد و هتك حرمات و اعدام و امثال آن، و در زمان محمدرضا با نقشه و روشهاي ديگر كه يكي از آنها ايجاد عداوت بين دانشگاهيان و روحانيان بود ، كه تبليغات وسيعي در اين زمينه شد


**********


اكنون كه به خواست خداوند متعال و مجاهدت ملت ـ از روحاني و دانشگاهي تا بازاري و كارگر و كشاورز و ساير قشرها ـ بند اسارت را پاره و سد قدرت ابرقدرتها را شكستند و كشور را از دست آنان و وابستگانشان نجات دادند، توصية اينجانب آن است كه نسل حاضر و آينده غفلت نكنند و دانشگاهيان و جوانان برومند عزيز هر چه بيشتر با روحانيان و طلاب علوم اسلامي پيوند دوستي و تفاهم را محكمتر و استوارتر سازند و از نقشه‌ها و توطئه‌هاي دشمن غدار غافل نباشند و به مجرد آنكه فرد يا افرادي را ديدند كه با گفتار و رفتار خود درصدد است بذر نفاق بين آنان افكند او را ارشاد و نصيحت نمايند؛ و اگر تأثير نكرد از او روگردان شوند و او را به انزوا كشانند و نگذارند توطئه ريشه دواند كه سرچشمه را به آساني مي‌توان گرفت. و مخصوصاً اگر در اساتيد كسي پيدا شد كه مي‌خواهد انحراف ايجاد كند، او را ارشاد و اگر نشد، از خود و كلاس خود طرد كنند. و اين توصيه بيشتر متوجه روحانيون و محصلين علوم ديني است. و توطئه‌ها در دانشگاهها از عمق ويژه‌اي برخوردار است و هر قشر محترم كه مغز متفكر جامعه هستند بايد مواظب توطئه‌ها باشند.


**********


اكنون كه بحمدالله تعالي موانع رفع گرديده و فضاي آزاد براي دخالت همة طبقات پيش‌آمده است، هيچ عذري باقي نمانده و از گناهان بزرگ نابخشودني، مسامحه در امر مسلمين است. هركس به مقدار توانش و حيطة نفوذش لازم است درخدمت اسلام و ميهن باشد؛ و با جديت از نفوذ وابستگان به دو قطب استعمارگر وغرب يا شرقزدگان ومنحرفان از مكتب بزرگ اسلام جلوگيري نمايند، و بدانند كه مخالفين اسلام و كشورهاي اسلامي كه همان ابرقدرتان چپاولگر بين المللي هستند، با تدريج و ظرافت دركشور ما و كشورهاي اسلامي ديگر رخنه، و با دست افراد خودِ ملتها، كشورها را به دام استثمار مي‌كشانند. بايد با هوشياري مراقب باشيد و با احساس اولين قدمِ نفوذي به مقابله برخيزيد و به آنان مهلت ندهيد. خدايتان يار ونگهدار باشد.


**********


از اين قرار، عدم دخالت ملت از مراجع و علماي بزرگ تا طبقة بازاري و كشاورز و كارگر و كارمند، همه و همه مسئول سرنوشت كشور و اسلام مي‌‌باشند؛ چه در نسل حاضر و چه در نسلهاي آتيه؛ و چه بسا كه در بعض مقاطع، عدم حضور و مسامحه،‌ گناهي باشد كه در رأس گناهان كبيره است. پس علاج واقعه را قبل از وقوع بايد كرد و الاّ كار از دست همه خارج خواهد شد. و اين حقيقتي است كه بعد از مشروطه لمس نموده‌ايد و نموده‌ايم. چه هيچ علاجي بالاتر و والاتر از آن نيست كه ملت در سرتاسر كشور در كارهايي كه محول به اوست بر طبق ضوابط اسلامي و قانون اساسي انجام دهد؛


**********


از اموري كه اصلاح و تصفيه و مراقبت از آن لازم است قوة اجراييه است. گاهي ممكن است كه قوانين مترقي و مفيد به حال جامعه از مجلس بگذرد و شوراي نگهبان آن را تنفيذ كند و وزير مسئول هم ابلاغ نمايد، لكن به دست مجريان غيرصالح كه افتاد آن را مسخ كنند و بر خلاف مقررات يا با كاغذ‌بازيها يا پيچ و خمها كه به آن عادت كرده‌اند يا عمداً براي نگران نمودن مردم عمل كنند، كه بتدريج و مسامحه غائله ايجاد مي‌كند.


منبع: http://malacut.ir


منتظر امتحانات سخت‌تر و بزرگتر از فتنه 88 باشيد


رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم، با تاکید بر کنار گذاشتن منافع شخصی و حزبی در دفاع از اسلام و مقابله با گروه های انحرافی گفت: تنها چیزی که می تواند مایه نگرانی باشد و قداست دارد این است که اگر گروه منحرفی سر کار بیایند به اسلام و دستاوردهای انقلاب لطمه بزنند، این خطر است و باید نگران اینها بود، نه نگران دیگر امور و مسائل.


آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه ما همواره در حال امتحان و آزمایش هستیم، تاکید کرد: نقطه عطف هایی که جوامع را تغییر می دهد فتنه نامیده می شود، در این فتنه ها است که عیار انسان ها سنجیده می شود.


وی تصریح کرد: بزرگ ترین فتنه در جهان اسلام، فتنه ای بود که بعد از ارتحال پیامبر گرامی اسلام رخ داد و در سقیفه بنی ساعده خلیفه و جانشین برای پیامبر(ص) تعیین کردند.


عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فتنه مراتب متعددی دارد، ابراز داشت: به هر میزان انسان در حال تکامل است، فتنه ها نیز به تناسب سخت تر و پیچیده تر می شود، همان گونه که دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی امتحان های شان به مراتب سطوح دشوارتر و سخت تر است.


آیت الله مصباح یزدی همچنین گفت:بعد از فتنه سال ۸۸ که جامعه ما در آن موفق شدند و به خوبی امتحان دادند، باید به کلاس بالاتر بروند که امتحان آن سخت تر است.


رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تاکید کرد: کسانی فکر می کردند فتنه بعدی چیزی از قبیل همان فتنه سال ۸۸ باشد، اما باید توجه داشت آن کسی که سؤالات امتحانی را طرح می کند، بهتر بلد است که چگونه طرح کند.


وی تصریح کرد: یک وقت ما متوجه شدیم که عجب سؤالات دقیقی است و از راهی است که هیچ کس باور نمی کند، اما بالاخره امتحان انجام گرفت.


آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: همان گونه که امتحان و آزمون مراتب مختلفی دارد، قبولی و مردودی در امتحانات نیز مراتب مختلفی دارد، این مساله تابع سلسله عوامل مختلفی است.


عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مساله سوابق قابل توجه است و تا مادامی که کسی اثر سوئی از او ظاهر نشده است، ما وظیفه نداریم دست رد بر سینه او بزنیم مگر اینکه اماره و نشانه ای باشد که این شخص دو رو است.

وی در ادامه گفت: ما در مشترکات یقینی اسلام نباید هیچ گونه بخلی بورزیم، هرکجا دیدیم کسی می خواهد اسلام را کمک کند او را یاری کنیم، اما اگر کسی می خواهد در مقابل اسلام بایستد و بر خلاف اسلامی می خواهد حرکت کند باید بزنیم توی دهنش ولو این که برادر و هم حزبی ما باشد؛ در این گونه مواقع باید وابستگی های حزبی و صنفی را کنار گذاشت.


آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه الگوی تعاون و همکاری باید این شاخص ها را داشته باشد، ابراز داشت: فتنه ای که اخیرا احساس می شود همان امتحان بالاتری است که ما فکر می کردیم روزی پیش خواهد آمد.

وی بیان داشت: کسانی با انگیزه های مختلف از این مساله نگرانی دارند، فرض ما این است که کسانی ممکن است از این نگران باشند که در میدان سیاست رقیب شان پیدا می شود و نگرانی از این گونه جریانات به دلیل شکست در مقابل رقیب است، این انگیزه مقدس و اسلامی نیست.


رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تاکید کرد: تنها چیزی می تواند مایه نگرانی باشد و قداست دارد که اگر گروه منحرفی سر کار بیایند به اسلام و دستاوردهای انقلاب لطمه بزنند، این خطر است و باید نگران اینها بود، نه نگران دیگر امور و مسائل.


آیت الله مصباح یزدی گفت: مساله وقتی موجب نگرانی است که اگر اینها سرکار بیایند دین در خطر است و متاسفانه چنین شواهدی هم وجود دارد، آن وقتی که من نگرانم که فلان شخص و فلان گروه اگر در رقابت پیروز شوند نکند به دین ضربه بزنند این نگرانی مقدس است، اما اگر نگرانی این است که نکند من مقام و پستم را از دست بدهم، این نگرانی اسلامی نیست.


وی اضافه کرد: روح فتنه مربوط به همین جاها است که با باطن و دل انسان سر و کار دارد، کسانی ممکن است در یک جبهه بجنگند و البته از زمین تا آسمان با هم تفاوت داشته باشند.


آیت الله مصباح یزدی در خاتمه سخنان خود تاکید کرد: ما باید برای کارهای خود عمق دلمان را بکاویم و ببنیم حمایت ها و مخالفت های ما به چه دلیل است؟ آیا با معیارهای اسلامی تطابق و همخوانی دارد یا خیر؟


منبع: جهان نیوز http://www.jahannews.com/vdcgz79qzak93t4.rpra.html


****************


آقای رییس جمهور! همین یک سند برای عدم کفایت آقای مشایی کافی است


اسفندیار رحیم مشایی: " دوره اسلامگرایی هم به پایان رسیده است. معنایش این نیست که اسلامگرایی وجود ندارد یا رو به نضج نیست نه، دوره‌اش تمام شده. وگرنه الآن دوره اسب‌سواری تمام شده اما اسب هست سوارش هم هست. داره دوره ماشین سواری هم تمام می شه اما ماشین هم هست سوارش هم هست.

منبع: وبلاگ حجت الاسلام والمسلمین قاسم روانبخش

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا