معاون برنامه ريزي و توسعه شهرداري يزد

از برداشتن گام نخست بودجه ريزي عملياتي در شهرداري يزد خبرداد

یزدفردا:با اجراي بودجه ريزي عملياتي در سال آينده در شهرداري يزد امكان شفاف سازي بيشترمسائل مالي ، افزايش پروژه ها ، بهره وري بهتراز منابع مالي محدود و قدرت پاسخ گويي بيشتر مديران به مردم فراهم مي شود.

معاون برنامه ريزي و توسعه شهرداري يزد با اشاره به اينكه در سال جاري زيرساختهاي بودجه ريزي عملياتي براي اجرا در سال آينده فراهم مي شود خاطرنشان كرد در اين روش، حسابداري شهرداري از نقدي به تعهدي تبديل شده و كليه اسناد دريافتي از جمله تعهدي ها در حسابها ثبت و به عنوان درآمد محاسبه مي گردد.

وي خاطرنشان كرد كه در اين روش با استفاده از دانش روز از جمله تكنيك هاي ABC و غيره بهاي تمام شده كليه فعاليتها در شهرداري مشخص مي گردد كه اين امكان را به مديران مي دهد تا بتوانند برنامه ريزي دقيق از منابع داشته باشند و خدمات بهتري را دركل به شهر ارائه نمايند.

معاون برنامه ريزي و توسعه با برشمردن ابعاد سياسي، اقتصادي ، برنامه اي، مديريتي و مالي و حسابداري، بودجه را تنها ابزار جامعي دانست كه بيشترين ابعاد را در يك سازمان دارد.

مهندس جوكار تأكيد كرد با شفاف سازي بودجه از طريق بودجه ريزي عملياتي ديدگاه مردم نسبت به شهرداري بسيار مثبت مي شود.

معاون برنامه ريزي و توسعه شهرداري در تعريف بودجه اظهار داشت: تصوير فرداي سازمان بايد امروز با تصميم مديران ترسيم شود. كه اين آينده نگري را برنامه ريزي و تبديل برنامه ها به زبان پول را بودجه مي ناميم.

وي تأكيد كرد بودجه ريزي عملياتي به ما كمك مي كند حوزه هايي كه بهره وري پائين و هزينه هاي بالا دارند را شناسايي و تجزيه و تحليل كنيم.

مهندس علي بمان جوكار گفت: مبناي بودجه ريزي عملياتي، قيمت تمام شده كالا و خدمات مي باشد و نياز شهرداري به قيمت تمام شده خدمات محسوس است چرا كه شهرداري بابت عرضه خدمات بايد بودجه خود را به شورا تسليم كند.

مهندس جوكار تكيه طولاني مدت شهرداري بر روشهاي سنتي بودجه ريزي كه زماني براي اجتناب از كار عظيم بودجه نويسي، به دليل سادگي و عدم ابهام آن ابداع گرديده بود را داراي مشكلاتي از قبيل شفاف نبودن، تكيه بر چانه زني، تمركز شديد روي داده ها، عدم ارتباط بين بودجه و عمليات سازمان ، جدايي نظام تهيه از نظام كنترل، بي توجهي به كارايي هزينه ها، فقدان نظارت عملياتي دقيق و عدم توانايي در گزارش تمام شده محصولات در نظام مديريتي مالي شهرداريها و همچنين ساختار حسابداري آن دانست كه دليل اصلي تغيير رويه بودجه ريزي است.

وي خاطرنشان كرد در حالت كلي نظامهاي بودجه ريزي براي پاسخ گويي به نيازهايي از قبيل كنترل و نظارت به اموال عمومي، مديريت بهينه مالي و كاهش هزينه ها، ايجاد ضمانت اجرايي براي برنامه هاي توسعه، ارتقاء كارايي و اثر بخشي مديريت، انتخاب اولويت ها براي مناسبت ترين بازده اقتصادي و مديريت عملكرد فعاليت ها به وجود آمده است.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا